HTML

Foci vb az MTV-n!

A Magyar Televízió közvetíti a labdarúgó világbajnokságot. Az MTV öt kommentátora minden nap rövid videoüzenetekben számol be a dél-afrikai vb eseményeiről.

Facebook

Friss topikok

  • SiD13: szerintem is jó ötlet volt ez a blogolás, örültem neki nagyon :) (2010.07.19. 20:32) Viszlát, Afrika
  • ac3^BB: remelem hasonlo lesz a kov olimpian is!!! (2010.07.15. 14:33) Hogyan készült?
  • kerdesek05: ilyen hideg volt Dél-Afrikában, hogy Hesna minden nap a terminátor bakancsát hordta?:) (2010.07.13. 16:29) Besurranók a döntő gyepén
  • : @hagyma: Hát igen, Paulra nem lehetett panasz. Egy madár meg... egy madár ne tippelgessen, hanem ... (2010.07.12. 10:58) Ácsolják a világbajnoki pódiumot
  • a nyugalom megzavarására alkalmas: A szürke mókusok nemcsak a vörös mókusokat szorítják ki, de jelentős csökkenést okoznak az énekesm... (2010.07.11. 17:16) Mókusörs

2010.06.14. 20:46 Foci VB

Breaking news

Hangmérnökeink megvizsgálták, hogy mit tehetünk a Magyar Televízió rendszerein belül annak érdekében, hogy a sokakat zavaró vuvuzela-zümmögést kicsit tompítsuk. Az új rendszert kedden teszteljük, bízunk abban, hogy eredményes lesz.

266 komment · 5 trackback

Címkék: foci vb közvetítés magyar televízió vuvuzela


A bejegyzés trackback címe:

https://focivb.blog.hu/api/trackback/id/tr212081811

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: zulu nation vuvu nation 2010.06.15. 23:33:34

 zulu nation... vuvu nation... bzzz nation...                                                         &nbs...

Trackback: Foci vb az MTV-n - Talán végre zümmögés nélkül! 2010.06.15. 13:03:32

"Hangmérnökeink megvizsgálták, hogy mit tehetünk a Magyar Televízió rendszerein belül annak érdekében, hogy a sokakat zavaró vuvuzela-zümmögést kicsit tompítsuk. Az új rendszert kedden teszteljük, bízunk abban, hogy eredményes lesz. "

Trackback: Sértődnek majd az afrikaiak: Vuvuzelaszűrőt tesztel az MTV 2010.06.15. 06:01:06

Laikusként eddig azt hitem, hogy a vuvuzela hangjának kiszűrése megoldható lenne, de nem akarják megsérteni a dél-afrikaiakat. Azért gondoltam erre, mert használtam már hangszerksztő szoftvert és abban nagyon jól működött a különböző háttérzajok szűrés...

Trackback: Istenverte vuvuzela! 2010.06.15. 01:23:06

Mindig is tudtam, hogy Afrikában a hangszerek, mint tudományág, nem egy elterjedt dolog. Nade, kérem szépen: hagyjuk már a darazsakat ki ebből a játékból. Miért van az, hogy csak azt hallom, a kommentátort alig? Jah, hogy ezzel nem vagyok egyedül? Akko...

Trackback: Az emberek hülyék – Vuvuzela: Tilcsákbe! 2010.06.14. 23:45:03

Az elmúlt napokban nem írtam bejegyzést, ugyanis a foci VB, mint olyan, fontosabb volt. Az élvezhetetlen meccshalom azonban adott némi szabadidőt, így gyorsan meg is írnám az atmoszfératönkretevő kis „hangszer” problémáját.   A bejegy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

registraal 2010.06.14. 21:24:02

remélem sikerül nekik, elég bosszantó ...

dave86 2010.06.14. 21:32:36

Hajrá! Megmentené a VB-t!

Parasite 2010.06.14. 21:32:44

miért csak most jut eszükbe? :D

barli 2010.06.14. 21:32:53

keverjenek rá didgeridoo-t, az majd kiszedi a vízbül a zokszigént :)

fraki 2010.06.14. 21:33:08

Na csak még időben, ne vébé a végére indítsátok.

mikice 2010.06.14. 21:33:19

emzé per iksz emzé per iksz... kapcs. ford...

new_kid 2010.06.14. 21:53:23

Félek, hogy ha ezt a hangot kiveszik (ami tényleg szörnyű), akkor meg olyan steril lesz a közvetítés, mintha egy magyar nb2-es meccset közvetítenének stúdióból kommentálva.

kacsa! 2010.06.14. 22:05:26

@Rock me Amadeus: világmegváltó iwiw klub, LOL. Ezt ha meglátják Dél-Afrikában, tuti betiltják a vuvuzelát.

Lovastengerész 2010.06.14. 22:10:29

és ez csak a magyarokat zavarja? ;)

Paal77 2010.06.14. 22:12:32

Ennél már csak az lenne rosszabb, ha szinte nyers studióhangot kapnánk.. Remélem nem ez lesz a végeredmény. Nekem nagyon hiányoznak az igazi szurkolói hangulateffektek

Cifu78 2010.06.14. 22:22:06

@Paal77: Egyetértek személy szerint, de a vuvuzela-zümmögést nem tekintem hangulateffektnek...

1kutya 2010.06.14. 22:22:44

ennél már tényleg csak egy szorgos méhcsalád rosszabb!

a nappaliban...

Fandor 2010.06.14. 22:23:00

nem csak a magyarokat zavarja, a BBC is tervez szűrést, és itt egy Facebook csoport is, most éppen 153.000 taggal....
www.facebook.com/pages/FIFA-BAN-THE-ANNOYING-VUVUZELA-HORN-FROM-THE-SOUTH-AFRICA-WORLD-CUP-/124891457531066?ref=ts

tintamin 2010.06.14. 22:28:24

Kurvakomoly szurkolói "kultúra" az ott! Semmi különbség nem volt a gól előtti és a gól vagy a lefújás utáni környezetzajban.

Brávó, remélem, az egész világon elterjed. Nem kell többé nótákat, rigmusokat megtanulni, nem kellenek vezérszurkolók, dobok, sőt szurkolói klubok sem, csak egy bebaszott horda, amelyik nyomja teli tüdőből ezt a 3forintos fröccsöntött szart, mint a barom.

Élvezhető, mint a fehérzaj.

Aaronka 2010.06.14. 22:28:51

nincs ezzel a vuvuval semmi baj. csupán a játékosokat, a nézőket és a tv társaságokat zavarja. ők meg ugye nem számítanak a foci vb-n. gratulálok a fifa-nak

megint 2010.06.14. 22:29:02

Valóban ez minden csak nem szurkolás, szörnyű

sanche_ 2010.06.14. 22:29:20

Szerintem meg ez egy műhiszti.Ráadásul akik itt sírnak, hogy elviselhetetlen, ők lennének az elsők, akik kint fújnák, mint az őrültek, ha kijutottunk volna a vb-re. De tipikus egyik mondja, másik leutánozza effektus.

Amúgy tényleg én is nagyon sajnálom, hogy ez van, főleg mert régen az Afrikai Nemzetek kupáján mindig fantasztikus volt a hangulat..tényleg a legjobb... Énekek, rengeteg dob, táncok...erre kifogjuk az egyetlen afrikai országot, ahol csak egy ilyen hülye kürt van..és az elnyomja az afrikai ritmusokat.

De baromira nem zavaró már..ez innentől kezdve csak műhiszti. A spanyolokat is nagyon zavarja a vuvuzela..ahhoz képest a saját szurkolóiknál is van ilyen és eszetlenül fújják egész meccsen. Mondom, spanyolok ezrei..biztos ott van valami hangulata...

ucus 2010.06.14. 22:29:50

Tiltakozom! Hozzátartozik a meccsek hangulatához. Disznóság lenne azt meghamisítani!

Mr. Ligthman 2010.06.14. 22:30:21

Végre!
És ha bejön, eladhatják a know-how-t a többi közvetítő csatornának.

FeroxX 2010.06.14. 22:30:37

amúgy nem nagy szám kivenni azokat a frekiket amin szól ez a szar, ráadásul elég fix-en egy tartományt szólaltat meg, szal simán kivehető sztem.

Leadfoot 2010.06.14. 22:30:50

@cukicica: Van Persie is magyarázott a dánok elleni meccsen, hogy a vuvusoktól nem hallotta a sípszót.

chabba (törölt) 2010.06.14. 22:31:00

megoldás lehetne még, ha valahol párezer ember kivetítőn nézné a meccset és az ő hangjukat kevernék a helyszíni tudósító hangja alá. Jól össze kell hangolni, meg kell hozzá párezer ember, de így talán lenne hangulata a közvetítéseknek zaj nélkül is.

Thera 2010.06.14. 22:33:33

@cukicica: a Dán tévé is elkezdte szűrni...

slaci89 2010.06.14. 22:33:39

Nagyon helyes! Sajnos a normális szurkolást viszont nem fogja felhangosítani...

bence84 2010.06.14. 22:36:37

233 Hz és felharmonikusait kell kiszűrni, ha minden igaz. Nem lesz nagy feladat egy hangmérnöknek...

JMC 2010.06.14. 22:36:48

Nem tompítani kéne a zümmögést, hanem egész egyszerűen nem egy ilyen kultúrbarbár népre bízni a vb rendezését. Ennél még Dél-Korea is jobban oldotta meg.

Balage85 2010.06.14. 22:37:03

Szerintem már az olasz meccsen is tesztelték, mert alig lehetett hallani a zümmögést. :)

endre69 2010.06.14. 22:38:15

@dave86: ezt a VB-t már senki sem menti meg barátom. A fapofa csokik nem tudnak szurkolni rendesen. Hiába, ez nem Európa emberek, ez Afrika. Minek is örvendjenek, amikor a másnapi kenyerük sem biztosított.

Asidotus 2010.06.14. 22:43:33

technikailag tényleg nem tűnik lehetetlen próbálkozásnak.

De talán inkább a dél-afrikai nagykövetség előtt kellene vuvuzelákat égetni. Ha ezt az egész világon megtennék, annak lenne hatása.

Amenophis 2010.06.14. 22:43:53

Nekem személy szerint tetszik a vuvuzela hangja, és ami körülötte megy, szintén. Azonban azt is elismerem, hogy hiányzik a szurkolók üvöltése és éneklése is. Valahogy kéne találni egy átmenetes megoldást. Addig is rendelek egy vuvuzelát a neten. :)

Munkakerülő 2010.06.14. 22:44:01

Én kezdem megszokni:)
Tervezem, hogy beszerzek egyet!

unommáazegészet 2010.06.14. 22:44:10

A magyar leleményesség! Odüsszeuszt miniszterelnöknek!

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.06.14. 22:44:21

Ehh, csak hiszti ez az, engem speciel cseppet sem zavar a dolog. Egyébként meg nevetséges húzás lenne, ha a FIFA betiltaná, elvégre is ők adták Dél-Afrikának a VB rendezés jogát, szóval tudniuk kellett (jobb esetben), hogy ott mik a szokások és ha ennek tudatában így döntöttek, akkor utólag ne okoskodjanak már.

lampaules 2010.06.14. 22:44:32

Engem sosem zavart, max annyira mint autóban a szélzaj: hozzá kell szokni.
Inkább a gyenge meccsek hozzák rám a frászt!

snt 2010.06.14. 22:44:49

Azért durva lenne betiltani is. Aki kicsit hallott már D-Afrika történelméről, tudja, hogy elég fura lenne, ha most megint menne az okos fehérember, és megmondaná, a buta négernek, mit hogy kell jól csinálni. "Mi így szurkolunk kúltúráltan, ti is így csináljátok, a szokásaitok le vannak szarva."

Én is utálom, de el kell fogadni. Más kultúra. Ha európában is elkezdik használni, akkor persze azonnal tarkólövés.

BedeKrisz (törölt) 2010.06.14. 22:45:16

Tehát úgy kell ezt érteni hogy egy kimondottan vuvuzela szűrő rendszerről van szó?? Elég nevetséges, szerintem az egész háttérzajt lehalkítják aztán ennyi, nem hinném hogy a zümmögést lehalkítják a többi háttérzajt meg jobban fogjuk hallani,az már biztos.

mzfz1234 2010.06.14. 22:45:29

Tipikus. Nem tompítani kell, hanem kilütni!!! Számítógép, 2 db sáv.Tessék megfordítani a sztereót, összelőni az eredeti hanggal, és eltolni 0,001 mp-vel. Mivel mindenképp van csúszás, ez a megoldás csak 0,01-0,02 mp-t vesz igénybe, és működik, mivel középtartományról van szó!! Csak össze kéne futtatni, csemmeg, és max 1 mp-vel kell késleltetné a közvetítést!!!

dynand 2010.06.14. 22:45:47

Én valahogy hozzászoktam már, de azért tényleg jó lenne, ha nem kellene hallgatni. Eddig szinte csak negatív dolgot tudnék mondani a VB-vel kapcsolatban, reménykedem hogy később látni fogunk azért egy kis focit is (meg összeszedik magukat az olaszok)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.06.14. 22:49:26

@kassa: Ezt a szart? A riariaria Hungária nem lenne jobb szerinted? És még cipelni sem kell hozzá ezt a szart.

Gratulálok innen is...

Emmet Ray 2010.06.14. 22:49:38

snd.sc/cwcAGI itt egy jó példa, na meg a prosoniq is fejlesztett egyet, amint valaki belinkelte

AzHofi 2010.06.14. 22:49:50

Gázdudaszűrő és játékvezetősípszűrő mikor lesz? Meg meccs előtti újpestfradiverekedésszűrő... meg kocsimszélvédőjénekbebaszásaszűrő. Rohadjon meg az összes focilabda egyszerre.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.06.14. 22:50:50

@kassa: Mai világunkban egy dolog bizotos. A hülység trendi és a butaság határtalan.

szbszig 2010.06.14. 22:51:59

Egy picit még mindig sietett a hang a ma esti meccsen is, bár nem volt annyira kirívó, mint a nyitómeccs első félidejében. Jó lenne, ha azt is tudnátok korrigálni ilyenkor. Köszi! ;)

VR6 2010.06.14. 22:54:59

www.surfpoeten.de/tube/vuvuzela_filter van itt filter. Amúgy ezt a szart nem kellene megengedni bevinni a stadionokba. Szégyen a mostani helyzet.
Hol van ez a mexikói '86-os hangulathoz képest.

mizie 2010.06.14. 22:55:09

eddig ez a nap legjobb híre!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.14. 22:57:02

@kassa:
exz nem muhiszti
az elso VB-m amit lehalkitott tv0vel kell neznem
Mary meg elivselne a focit, de ezt nem
meg en sem
napi 6 oran at hallgatni az idiota trombitalast?
a kurva anyad/ mar a bironak:)/
holnap bemegyek egy szinhazba es trombitalni fogok
szarok mindenkire
a foldet rea, meg ez is
meg az enekek , azok illenek a focihoz, nem a trombita a dzsungelbol

Dregnarr1 2010.06.14. 22:59:59

Második nap első meccsén a magyar kommentátor beszéde alatt szépen le lett halkítva, nagyon halk volt és megfelelő. Aztán valamiért, ha nem beszélt a kommentátor, mindig visszahangosították, úgyhogy nem sokat ért. Azon az egy meccsen volt viszonylag jó, az ottani halk részeket kellene állandóra rakni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.14. 23:00:15

a stadinokban hangulat van
hat a keletinel jartam, tufdtam, hogy golhelyzet van a kettosrangadon
a nezok, a dalok a morajok, a buzditas
erre mot trombita
mondjuk kulonosen nem zavar hogy lehalkitva nezem
na so
de azert egy angol, olasz vagy delamerikai stadion kicsit mas

Acclivius 2010.06.14. 23:01:46

Éjjjjeeeen!
Hajrá magyar mérnökök!!!!

Wolfram 2010.06.14. 23:02:50

működöt a stadionokba! akkor majd nem látnak semmit.

Dirty 2010.06.14. 23:16:45

Az MTV keres 30-40 főt hangulatkeltésre, a lehalkított közvetítést az ő óbégatásukkal szeretnék feldobni. Díjazás: 1,5 L sör / óra

Johnnyboy 2010.06.14. 23:16:59

jaja, tényleg előbb jött a hang mint a kép :(
kiábrándító, hogy repül a labda a kapu felé, a kommentátor meg üvölti hogy mekkora góóóól :(
azért azt a kb 0,5mp-et valahogy vegyétek már vissza
meg ezt a fos vuvuzelát is nyugodtan ne csak halkítsátok le, hanem teljesen nyomjátok el
leszarom, legyen steril stúdió kommentár, nem érdekel, de ez így egy fos

figyeldoda 2010.06.14. 23:17:26

iwiw, de égő.

Fészbukon 158.486 People Like This! (tegnap még 65 ezer volt csak)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.14. 23:17:40

de tenyleg nem jobb ennel egy hulye vagy, hulye vagy
akarmi
najio kiduhongtem magam
regen nagy focirajongo voltam, ugy gondoltam ezt a vb-t megnezem
hat elvettek tolem
nem tudom elvezni
nezni nezem, de nem elvezem
de az afrikaiak jol elvannak

boldii10 2010.06.14. 23:17:50

évek múlva nosztalgia retro vuvuzela partik lesznek. Előre gyűjtöm a vuvuzelakat, akkor sokért eladom.

Kgfb · http://biztositaskotelezo.hu 2010.06.14. 23:17:56

Végre visszakapcsolom a hangot :-)

Kgfb · http://biztositaskotelezo.hu 2010.06.14. 23:19:34

lehetett volna első naptól kezdve alkalmazni

halihalo 2010.06.14. 23:35:09

Ez az egész FIFA egy nagy kalap sz@r a vuvujukkal együtt. Épp csak a meccsek hangulata veszik el. Mi a fenének kellett odaadni egy olyan országnak a rendezést, ahol lövetük sincs erről a sportágról és a hagyományairól? Félig üresek a stadionok! Az is röhej, hogy már nem lehet kapni ott füldugót. Ha olyan jó ez, akkor miért nem hallgatják? Minek füldugó??

peter.aszalos 2010.06.14. 23:35:18

Nekem tetszik a vuvuzela.

betaberta 2010.06.14. 23:35:57

@Leadfoot: jogos, de aztán kb két perccel később Bendter valszeg hasonló körülmények között meg valahogy mégis hallotta a les-fújást, úgyh véleményem szerint inkább van mire fogni azt, ha lefújás után elrúgod a labdát miközben van már egy sárgád....

zahor103 2010.06.14. 23:36:09

aki esetleg nem tudná használni, itt egy kegyetlenül hasznos használati utasítás a vuvuzelához: m.blog.hu/su/subba/image/0000610/vuz.png

amúgy meg a vuvuzela tompítás mellett azzal is próbálkozhatnának, hogy a néma űrbe belekeverik korábbi meccsek szurkolói hangfelvételeit. :))

Eszter KE 2010.06.14. 23:36:20

olyan ennek a dudaakárminek a zümmögése,mintha egy óriási méhkas lenne a stadionok fölött....
bármikor lecsaphatnak!:)

hubertusz 2010.06.14. 23:37:40

Szarják össze magukat a tetves gyártók, forgalmazók.
Én nagyon örülni fogok, hogy végre normális lesz a közvetítés, mert tovább nem néztem volna, csak a döntót. Igen, lehet fikázni, engem annyira zavar a profit ilyen módon történő megnyilvánulása és zaja.

Vincenzo testvér 2010.06.14. 23:40:37

A dolog azon múlik (nemzetközi szinten is), hogy valamilyen viszonyítási ponthoz képest a nézőszám és ezáltal az eladható reklámmennyiség hogyan alakul. Ha így is ugyanannyian leülnek, és közben bosszankodnak, akkor marad a hang, ha egy hétig kibírjátok VB nélkül, akkor meg fogják oldani a problémát a nézőszám-csökkenés miatt.
Betiltani nem lehet, mert az rasszizmus lenne.

economico 2010.06.14. 23:51:25

@crapman: Meghallgattam szűrővel és szűrő nélkül. Szűrővel már nem hallani a vuvut, helyette száguldó vonat süvítését hallom, ami feltételezem, a nézők morajából maradt meg.
Én nem értek ehhez az egész hangmizériához, de elvi szinten, ha technológiailag megoldható, valós időben be kellene mérni a vuvu hangsávját, és egyszerűen kiszedni. Minden más zaj maradna. Ez nem működik?

dukeekud 2010.06.14. 23:51:38

"Elég nevetséges, szerintem az egész háttérzajt lehalkítják aztán ennyi, nem hinném hogy a zümmögést lehalkítják a többi háttérzajt meg jobban fogjuk hallani,az már biztos. "

Ha a helyszinen erzekeny mikrofonokkal minden hangot rogzitenek, akkor megoldhato, hogy csak a vuvuzela hangjat halkitjak a tobbit meg erositik.
A felo inkabb az, hogy nincs is normalis szurkoloi hang, mert ilyen alapzajban, nem ugy szurkolnak az emberek mint normalisan.

dallas63 · http://dallas63.neobase.hu/ 2010.06.14. 23:52:30

Ha sikerül kiszűrni a vuzulela hangját, keverhetnének alá valódi méhzümmögést.

Hefe 2010.06.14. 23:52:48

Nekunk magyaroknak is meg kell mutatnunk mi az igazi szittya virtus. Minden magyar szurker kezebe adjunk Lehel-kurtot! Ha barkinek barmi kifogasa lenne ellene, akkor hatrafele lenyilazzuk.

Cobs 2010.06.14. 23:55:26

milyen szánalmas hogy a nézőket zavarja a de a FIFA-t meg szervezőket nem azavrja hogy nezoket zavarja...ezert a tv-k ugy dontenek h probaljak enyhiteni a nézők fajdalmait...

undorito egy gagyi szervezes..no komment ez a vb...

válság van ezert ezt is elcsesztek...

unommáazegészet 2010.06.14. 23:55:33

Vuvuzelás csengőhangom lett. A barátnőm kiutált.

shm 2010.06.14. 23:55:50

peter.aszalos:

ha meg nem bántalak, odáig rendben, hogy a délafrikánoknak ez a szíve csücske, meg ők vannak otthon, meg tradíció, meg couleur locale, de akinek ez a debiltrombita még tetszik is, azzal valami komoly baj lehet ...

Fiskális 2010.06.14. 23:56:12

Szerintem csökken a nézőszám, én is, s kollégáim közül is több egyszerűen abbahagyta. Az, hogy szar a foci is (ez a VB a lehető leggyengébb focit mutat), meg trombitálnak még hozzá... nos, inkább olvasok. :-((

számá 2010.06.15. 00:04:32

pls ne iwiw, ne facebook, oda irjatok ahol támogatják:

a BAN VUVUZELA szöveget az alábbi linken található boxba:

www.fifa.com/contact/form.html

Amugy nekem is tetszik, foleg ha nem a meccsek alatt megy, meg nem a vb-n, például a Kongó-Dél Afrika U21-et szívesen nézném és hallgatnám ezt a szurkolást amikor télen deliriumosan bámulom éjjel kettőkor az eurosportot

és ami a fő gáz nem szeretem az olyan kamukat, hogy az afrikai szurkolók amugy sem szurkolnak vuvuzela nélkül meg egyáltalán nem
..ez engem nem érdekel de akarom hallani az olaszok meg az angolok éneklését és úgy láttam páran elutaztak oda.....

glabla 2010.06.15. 00:04:56

azért ez kicsit túl van lihegve ez a vuvuzela dolog mert tv-n keresztül bár szokatlan hang de abszolút nem az elviselhetetlen kategória. csak most finnyáskodni kell. inkább a helyszínen lévők szenvedik meg ezt.

LuciFerko 2010.06.15. 00:05:17

Ezzel elbasszák majd szépen az egészet... 400hz---8khz ig szűrni kell kb.

Maestro 2010.06.15. 00:08:28

nincs külön hangsávja a vuvunak, de azt a tartományt amiben szól, egy trükkös aktív szűréssel ki lehet iktatni...

mérnök urak! légyszi áruljátok majd el, hogy hogyan szedtétek ki!

engem gyíkká változtatott 2010.06.15. 00:08:39

én is beraktam csengőhangnak, kegyetlenül idegesítő

számá 2010.06.15. 00:09:04

lehet glabla hogy nekem nem dolby a tévém, de hogy ezzel a vuvumocsokkal csak mono az szentbiztos

majd keresek neked a neten méhecske zümmögést aztán azt beteheted a BL meccsek alá ha ennyire tetszik

Alapvető élelmiszer 2010.06.15. 00:11:46

@Cobs: Tévedés, mindenkit zavar, a FIFA ma kérte is, hogy a meccs szervezői valamilyen módon korlátozzák. Mire az egyik nyakkendős szervező válaszolt, hogy ez az ország "kultúrájához" tartozik, és legyenek kedvesek elfogadni a vendégek.

Végül is..., ezzel az a nem kevés csapat, odalátogató lett szájbaszarva. Inkább összetehetnék a két kezüket, hogy Johanessburg hírének ellenére (emlékezzünk csak, Kanada nemrégen menekültjogot adott egy fehérnek rasszizmus miatt) nem töküres stadionokban kell játszani a mérkőzést, ahol legfeljebb a kötelezően odahurcolt nyugdíjasklub és iskoladiák csoportok vannak.

LuciFerko 2010.06.15. 00:32:35

amúgy én már megszoktam...

Sushi 2010.06.15. 00:34:04

Nekem nagyon nagyon tetszik! Ez a 2010-es játék egyedi, emlékezetes része, a játékosok is így játszanak, így, ettől, ezzel marad meg mindannyiunk emlékezetében, ettől egyedi, egyébként én nem lehalkítom, hanem felhangosítom szóval
inkább
NE,
de ha a nép tüntet a Kunigunda elött, akkor persze de, de akkor kérem szépen a real hangot is sugározni egy sávon WUZUVELLÁVAL vagy mivel, s ha már itt tartunk, akkor szeretném egy újabb sávon audió kommentár nélkül csak a nyers átvétet is kérnii!Köszi!

ja, és beekeechunay
:)

sanya64 2010.06.15. 00:34:39

valószínűleg amúgy a reklámozó cégek is kissé ingerültek lesznek, jó okkal, hiszen sok- sok millió dollárt öltek a VB-be, és nem a vuvu-bigyós népi kultúrára fizettek be annyi rengeteg pénzt, amitől most ugye menekül a képernyő elől a fél világ... ((

malac555 2010.06.15. 00:34:48

be kellene tiltani a köztéri vuvulelézést!

ezentúl mindenki csak otthon vuvulelézhet, de azt is csak 13.00 és 14.30 között!

le a vuvulelével!

dukeekud 2010.06.15. 00:35:04

A helyszinen kene kioltani a zajt. Van ilyen technika, mar 10 eve autokban a motorzaj kioltasara hasznaljak, meg fulhalgatokban. Persze azert nem semmi lenne ezt stadion meretekben megvalositani. Talan a tv tarsasagok megtudnak csinalni, nekik van hozza aparatjuk .Jo kibaszas lenne az idiotakkal, hiaba fujna, nem halatszodna semmi,mert ellenkezo fazisba ugyanazt visszajatszanak. :)

Lebbencs 2010.06.15. 00:48:33

@Alapvető élelmiszer: "Tévedés, mindenkit zavar"

Ugyan, az a néhány "vájtfülű" még nem "mindenki".

sanya64 2010.06.15. 00:48:49

nézői oldalon tök jó, hogy mindenfelé mennek a reklámok, hogy milyen hiperszuper tévéket vegyünk a VB alkalmából, persze sok szerencsétlen ember pedig tényleg vehetett is akár emiatt valami új csodamasinát, aztán most legszívesebben falhoz vágná vuvuval együtt, de nagyon...

LuciFerko 2010.06.15. 00:49:05

amúgy ha most az egész kommentelő csapat nem itt lenne, hanem kint a vébén hányan fújnánk mint a hülyegyerek? Őszintén...

Autosave 2010.06.15. 00:49:16

Azt hiszem, Dél-Afrikának ezentúl nem lesz gondja semmilyen nemzetközi (sport)esemény megrendezésével többet a büdös életben...
Nagyon helyesen.

Mi sem szoktuk végigtárogatózni, dorombolni, hegedülni az úszó-, öttusa, stb. VB-t, EB-t...b+

Neszójjábe__ 2010.06.15. 00:51:05

@dukeekud:
Tíz éve esetleg fejlesztik, de használni csak mostanában kezdték, mert valami combos "hangszórót" kellett először feltalálni, ami vígan tűri a kipufogógázokat. Egyébként részletesebben itt olvashattok róla:

totalcar.hu/magazin/technika/2009/12/02/ket_kocsog_az_audiban/

sanya64 2010.06.15. 01:03:50

Kiváncsian várjuk, hogy a vuvu miatt naponta hány százalékkal esik világszerte a nézettség és erre hogyan reagálnak a FIFA vagy bárki felé a tévécsatornák, akik csillagászati összegeket fizettek ki a közvetítési jogokért...

passs 2010.06.15. 01:04:16

Én konkrétan mindig elalszom ettől a szaros zümmögéstől. Vagy a színvonaltól ? Áááááá tulajdonképpen mindegy :)

Ibn al-Haiszam 2010.06.15. 07:02:05

Ha addig nem tiltják be, a döntő vesztese tuti meg fogja óvni a meccset.

jozefk2004 2010.06.15. 07:04:04

Látott már valaki magyar bajnoki foci, kosárlabda, kézilabda, vízilabda közvetítést? Mindegyiket végig dudálják, üvöltik a szurkolók. Annyira gáz, hogy most mindenki kötelezően fanyalog, lenézi a dél-afrikaiakat, amikor ugyanazt csinálják, mint európában, csak kicsit másképp.
Engem jobban idegesít a fradi-újpest után hazafelé metrózó elmondhatatlanul büdös bebaszott szurkolók vonyítása.

bbnet1 2010.06.15. 07:04:04

"endre69: A fapofa csokik nem tudnak szurkolni rendesen. Hiába, ez nem Európa emberek, ez Afrika. Minek is örvendjenek, amikor a másnapi kenyerük sem biztosított."

Szerinted az Afrikaiak nem esznek, de vesznek vuvuzelát és megveszik a VB-meccsre a jegyet. Értsétek már meg, hogy a szurkolók fújják. A meccs nézőinek 80-90%-a nem helyi lakos, aki (általánosításotok szerint) ledobta a cukornádat, meg a kovakövet, hogy elmenjen megnézni egy meccset.

Egyébként engem egyáltalán nem zavar.
És szerintem is már tesztelték az olasz meccsen.

calamites 2010.06.15. 07:04:04

a fő gond a vuvuzelával van, de nem az a legszörnyűbb, hogy hallgatnom kell, hanem az, hogy nem hallom a 30 ezer angol holland német stb szurkolását.

azt mondják, hogy a hazaiak miatt engedik. a hazaiak kiesnek a csoportkörben utána meg tiltsák be!!!!

Megdobbent 2010.06.15. 07:04:05

Eljen a Vuvuzela !!!!!!!!!

Imadom :)

Azon meg egyszeruen besirok, ahogy a vilag minden vegtelen tolerans nemzete a kurva anyjaba kivanja azt a nemzetet, ahonnan az egesz kibaszott emberi faj szarmazik, mert nem ugy es nem azt huzzak, amit a josagos, tolerans bkozep szurkolok hallani akarnak :)

Vuvuzela - legjobb! * Vuvuzela - legjobb! * Vuvuzela - legjobb! :)

A filter meg telleg allati nagy MTV talalmany lesz, mondjuk egy ingyenes goldwave-el barmikor megcsinalom kulonosebb machina nelkul, max. 2 perc alatt aktualisan kalibralva ;)

Terry Wrist 2010.06.15. 07:04:05

kicsit OFF, de ha már így belejöttetek, akkor toljátok már el a kommentátor hangját is egy pár tizedmásodperccel későbbre, elég kiábrándító, amikor a 11-es pont környékén járó átlövésre már beordítja, hogy KAPUFA!, és ezt minden_egyes_veszélyes_helyzetnél, rohadt sokat ront az élvezeti értéken.

Mazsika1 2010.06.15. 07:04:05

Minek ide szűrő???

csak le kell a külső jelforrás ( játéktér/ nézőtér hang) csatornájának VOLUME LEVEL feliratú potenciométerét tekerni egy kicsit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.15. 07:04:05

Érdekes, engem nem tud zavarni a vuvuzela.

sertésmájkrém 2010.06.15. 07:04:05

Ez nem "méhecske" hanem döglégy zümmögés zaj.

Ja, emg lehet szokni, persze,c sak sokkals zarabb így egy meccs, azt meg szarjuk le ha valakit idegesít a 1,5 óra+ monton szar zaj, ami mindent elnyom.

Milyen jó is hogy van. Idióta gyökerek.

Leeroy of SMV Design 2010.06.15. 07:04:05

A gond az, hogy ez csak a kedves nézők számára oldja meg a helyzetet, míg a labdarúgók kénytelenek tovább "élvezni"...

cupido 2010.06.15. 07:04:05

Nekem egyszer megadatott, az a nem mindennapi és felettébb ritka pillanat, amikor elhallgattak ezek az átkozott hangszerek: amikor gólt kapott Dél-Afrika...
Megoldás: minden meccsen őket kell játszatni és jól megpakolni a hálójukat... :))

homér 2010.06.15. 07:04:05

én már feladtam, és nem is nézem... egyszerűen ezzel a vacak műanyagszarral tönkretették a fociélményt. mást se hallani, mint a zümmögést. akár hang nélkül is lehetne nézni, mert minden más hangot elnyom. azt látom, hogy a divatdrukkereknek mindegy, lásd korábbi hozzászólásokban. csak azt nem értem, hogy az ilyenek egyáltalán minek nézik? leginkább azokat sajnálom, akik a helyszínen szenvednek e miatt. még egy vagyont is elköltöttek, hogy ebbe a mocsokba utazzanak. látszik, hogy ott még vissza-vissza másznak a fára az őslakosok...

smartdrive 2010.06.15. 07:04:06

Afrika megtalálta a helyét a világban: ezentúl az új halálos vírusokat rajtuk fogják tesztelni

LuciFerko 2010.06.15. 07:04:06

amúgy vicces ez a hiszti, hogy kevesebben nézik a vuvu miatt. Az ismerettségi körömben nem tapasztaltam ilyet!

Krystos 2010.06.15. 07:04:06

Nem tudjátok értékelni az afrikai magaskultúrát :(

Pista bá 2010.06.15. 07:04:06

@passs: bakker, most hogy mondod: én is rendszeresen elalszom tőle.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.06.15. 07:07:42

nagyon zúzósan zavaró ezzel a szarral a meccset nézni

dukeekud 2010.06.15. 07:07:43

"Elég nevetséges, szerintem az egész háttérzajt lehalkítják aztán ennyi, nem hinném hogy a zümmögést lehalkítják a többi háttérzajt meg jobban fogjuk hallani,az már biztos. "

Ha a helyszinen erzekeny mikrofonokkal minden hangot rogzitenek, akkor megoldhato, hogy csak a vuvuzela hangjat halkitjak a tobbit meg erositik.
A felo inkabb az, hogy nincs is normalis szurkoloi hang, mert ilyen alapzajban, nem ugy szurkolnak az emberek mint normalisan.

sanya64 2010.06.15. 07:07:43

Bosszúból, mikor majd afrikai csapat játszik nálunk, mi meg majd a déli harangszót adjuk remélem nekik hozzá, órákig, oszt jónapot... )

csendesbob 2010.06.15. 07:29:14

helyes, szűrjétek és keverjetek alá egy angol bajnokit, bármelyiket, akár mindig ugyanazt, csak ez a fos szűnjön meg

Dr.Traktor 2010.06.15. 07:29:40

a lényeg, hogy a 20ft-os műanyag vacak hozzátartozik az ország identitásához.

igen szegényes.

hogy robbanna fel a tüdeje minden balféknek aki fújja odaát!

Ti meg kedves kommentelők akiknek semmi gondja a vuvszarral, nem kell ámm kommentelni feltétlenül, menjetek élvezzétek a vb-t azt jónapot, nem kell az ellenhiszti!

egyébként azt is kemény dolog szurkolási kultúrának nevezni, hogy kimegyek egy nyomi műanyag csővel a meccsre, és a megérkezésem pillanatától a távozásomig fújom ha kell ha nem, az hogy ki játszik kivel, mi az állás és mi történik a pályán az nem érdekes, a lényeg, hogy nekem marha jó hogy nagy tömegben fújhatom a tesókkal a nemzeti hangszert!

remélem ha egyszer kína rendez vb-t ott majd rakétázni meg petárdázni fognak végig!

Hegyi 2010.06.15. 07:29:54

Kár, hogy kiszűrik.
Szopjanak csak a focinézők, én is szopok azzal, hogy minden hol a hülye focijuk van.
Miért kell pl a telesportot a hiradó után az időjárás jelentés elé rakni.
Az időjárás mindenkit érint a foci viszont csak a prolikat érdekli.
Vuvuzella a király!

Hoffy 2010.06.15. 07:30:10

Én tervezem, hogy a vuvuzelát átalakítom. Lukakat fúrok a tetejére és vissza exportálom. Az afrikaiak nem tudták továbbfejleszteni, majd én megteszem, mert akkor több hangot is ki tudnak belőle csalogatni.

ifrance 2010.06.15. 07:49:39

én azért az idei vb-n eddig tapasztalt színvonalat is a vuvuzela számlájára írom. hogy a píbe lehetne normálisan focizni, amikor körülötted minimum 10.000 ember fújja egyenként 90-130 decibellel?
a tévében ki lehet szűrni a hangját, de ettől még a játékosokat zavrja, és ha emiatt ők nem tudnak rendesen játszani, az meg engem zavar.

akik ott vannak a stadionokban, miért nem nyomják le a torkán annak, akinél meglátják, hogy fújja?

Dubito 2010.06.15. 07:50:02

Az is elég buta dolog a rendező részéről, hogy dollármilliárdokat költ a rendezvény sikere érdekében, majd egy hajórakomány kínai gyártású műanyag csővel saját maga tönkrevágja. Győzött a kultúra!...

Magyarnaba 2010.06.15. 08:06:52

Ha az MTV hangmérnökei kiszűrik ezt a tülkölést, akkor máris többet tettek az élvezhető VB-ért, mint a szervezőbizottság.

kennimekkormikk 2010.06.15. 09:25:52

Azt se felejtsük el, hogy a rohadt Blatter-maffia meg hülyére keresi magát a vb-n, valszeg a vuvugyártótól is kaptak jattot

BuzzLightyear 2010.06.15. 09:27:38

Rengeteg etnikus hangszere van Afrikanak ami nagyon hangulatos tud lenni, de ez katasztrofa. Neztem az indexen az eso meccsek valamelyiket es kikapcsoltam mert idegesitett h zajos. Bekapcsolom a tv-t ugyanez mondom akkor a kozvetitessel van problema.. baratim mondtak h fujjak a nezok ezt a szart. Egyszeruen nem ide valo ez. Legyartottak muanyagbol tonnanyit es aruljak fillerekert a hulyek meg veszik es elvezik. A poen, iPhone-os applikacio van erre a trombitara. A hangmernokokben bizok, de nem tudom mit tudnak csinalni. Savzaro szuro (eq) ? meglatjuk.

lucifer49 2010.06.15. 09:29:34

Persze hogy megoldható a kiszűrés,csak hozzá kell látni! Különböző sávokon érkeznek a hangok,akár magas és mély tartományban is és természetesen a kép is. Ezért fordulhat elő,hogy a lövés pillanatában halljuk a bemondást...kapufa...! Úgy tűnik ilyenkor,hogy a riporter előre tudja hová megy a lövés.

tollas 2010.06.15. 09:29:56

@Laci017:
Az a baj, hogy a 32 csapat közé igen gyengék is bekerültek.
A folytatás már jobb lesz.

Grammar Nazi 2010.06.15. 09:30:06

@BedeKrisz: Ha hallgatsz, bölcs maradsz.

12fa 2010.06.15. 09:30:24

ha jól sejtem azért csúszik kb egy másodpercet, mert az még nem annyira észrevehető, viszont a kommentátornak van ideje leolvasni hogy épp kinél a labda. ha nem lenne ez a késés, akkor mire kimondja a nevét, már két passzal le van maradva.

vuvuzela szűrés meg necc ugye, mert még ha kb be is lőhető a hangja, mire eljut a stúdióig már eléggé más frekvenciákat is érint, és így nem hogy exaktul kiszűrni necc, de mást is vesztünk. tény azonban hogy badarság lenne egy kézlegyintéssel elintézni, hogy nem lehet kiszűrni... a késés garantáltan nem emiatt van.

ill még annyi, hogy ha nem a kaukázusi debilek vuvuzeláznának, hanem a környékről bárki minimális ritmusérzékkel, akkor nem egy folytonos hangzavar lenne, hanem ritmusok, ami nagyon is beleférne a szurkolásba (hajrá ferencváááros vuvuvu vuvuvu)

zetevar 2010.06.15. 09:31:33

Engem is azért zavar, mert egyszerűen nem hallom a szurkolókat. A hangerő azon hullámzását, amiből a legkisebb falusi pályáktól is kilóméterekre lehet hallani, hogy hogy áll a meccs. Számomra ettől lenne jó az egész, mert így egy teljesen egyenletes alapzaj van, ami még a gólok után sem hangosodik fel (a D-afrikai meccset nem láttam...). És tényleg nem hallani tőle még a sípot sem. Egyszerűen bealszok minden meccsen.

zetevar 2010.06.15. 09:31:50

Nem hiszem, hogy rasszista lennék amiatt, mert nyiltan megmondom, hogy a kulturájuk ezen része nem tetszik. Szerintem nem kellene betiltani, de a jó vendéglátó szokta tudni, hogy mi a dolga, ha a vendégeknek nem tetszik valami.

egyszuszra 2010.06.15. 09:32:01

én már tegnap esti meccs alatt is halkabban hallottam

Herlock Sholmes 2010.06.15. 09:32:14

A vuvuzela nekik olyan, mint nekünk a pilisi szívcsakra.
Lenne szívetek elvenni tőlük?
Tolerancia, emberek, tolerancia!

RxTx 2010.06.15. 09:32:26

Ha a demszky gabriellát anyázó tömeget ki tudták szűrni, akkor ez gyerekjáték lesz.

Georgethebig 2010.06.15. 09:32:37

a vuvuszar-szűrőt gólonként ki lehetne kapcsolni 1-2 percre, ha nincs szurkolói hangzavar :-)

melyiknemfoglalt? 2010.06.15. 09:33:05

Én olykor már nem hallom meccs közben, de néha olyankor is hallom , mikor nincs meccs :-))

dover 2010.06.15. 09:33:31

naszép, szűrik itt a tradíciókat.
Lehet a világnak is fel kellene eleveníteni az afrikai emberekkel kapcsolatos tradícióit ^^

amúgy egész kafásan kiEQzta a gyerek Logicban :)

mondjuk hamár digitális TV, akkor lehetne menüben egy opció, amivel kikapcsolható :D

tegnap vettünk egy ledTVt, nagyon szép az m1hd rajta!
pedig úgy berheltem össze a tetőantennához a kábelt. :D
A kábeles digitális meg se közelíti jelszintben és minőségben.
szóval GOGOGO földfelszíni!! :)

szumátrai szikár szatír 2010.06.15. 09:33:49

Hegyi! Akkor egy hónapig még szopod a brét, és ez nagy örömmel tölt el!!! Gondolom egy papucs jellegű antiférfi vagy, akinek a csaja, kajálás után megtörli a száját (már ha egyáltalán összejött neked valaha is egy nő)

Lépes Elek 2010.06.15. 09:34:28

En nem tiltanam be es nem is szurnem. Ez van, ezzel kell elni. Rohadtul zavar engem is es tenyleg: magam is elalszom az esti meccs alatt, ha nem Nemetorszag az egyik csapat.

Csakis egy dologgal lehet tiltakozni ellene: nem kell nezni. A TV tarsasagok lepni fognak idoben, mert a penz beszel, ugyanugy, mint akkor, amikor Del-Afrikanak iteltek a rendezes jogat, vagy Kinanak az olimpiat.

Fogyasztoi tarsadalomban csakis nem fogyasztassal lehet celt elerni!!!

Johnnyboy 2010.06.15. 09:34:46

mivel nem jelent meg a kommentem, ezért most egy kicsit szebben fogalmazok.
jó ötlet: halkítsátok
még jobb ötlet: tiltsátok!
nem érdekel a népi hangszer! azért vb, mert különböző nemzetek játszanak. hallani akarom az angolok éneklését, a spanyolok őrjöngését, a brazilok kongáit, a japán dobosokat, bár most a skótok nincsenek kinn, de biztos sokan emlékeznek a skót dudásokra.
nevetségesnek tartom, hogy az az angol válogatott, aki eddig azt szokta meg, hogy pl Gerrard gólja után őt istenítő dalba kezdenek, most ugyanaz az alap morajlás hallatszik, mint előtte, vagy 5 perccel utána, semmi különbség.
nevetségesnek tartom, hogy a Fernando Torrest éltető dalt nem fogom hallani, mert helyette zümmögés lesz.
nevetséges, hogy a 40 ezres stadionból 30 ezer angol, akik közül le merem fogadni, hogy nem fújta ezt a szart össz-vissz 1000 ember. és igen, akár tetszik, akár nem, a csokik fújják. a tegnapi mecsen is mutatták a közönséget, hát nem sok olasz drukker kezében láttam...
szerintem ha már pár ezren fújják, akkor már durván lehet hallani.
tiltsák be!!!!
fújják az utcán, otthon, munka közben, lesz*rom, de ne a meccs közben
vagy ha ez a hazai csapat nemzeti cucca, akkor fújják a saját meccseiken. mások meccsein meg azoknak az országoknak a nemzeti hangszereit, szurkolási megoldásait fogjuk hallani... ennyi

jorda 2010.06.15. 09:35:12

Afrika örülhetne annak,hogy minden racionalitás és gazdasági válság ellenére ott rendezik a VB-t.
Ez egyértelműen politikai döntés volt.
Kulturára hivatkozni furcsa és nevetséges.
Arról van szó,hogy élvezhetetlen a foci és fülsiketítő a zaj.

vasgyuszi 2010.06.15. 09:35:24

@drpedro: magyar mérnökök :))) , röhög a vakbelem...
a németeknél már bevetették :)))

vasgyuszi 2010.06.15. 09:35:31

@ifrance: tökéletesen igazad van!!!

x-tase 2010.06.15. 09:36:04

@Megdobbent: Szerintem meg engedjük meg, hogy a magyar stadionokban karikás ostorokkal "teremtsenek hangulatot". Elvégre a magyar kultúra része! Ha kibassza a másik szemét nem kell rinyálni, mert van ilyen. Ott halláskárosult leszel, itt látás. Ez normális így!!!
Tv-n nézve nem zavaró, de kikötnélek benneteket egy TU144 mellé és 1,5 óráig tolnám neki teljes gázon, közben meg próbálj dolgozni, olvasni, teljesítményt elérni.
Igen, az Dél-Afrika. Ez tény. Lehalkítod a dobozod és oké is. De akik ott vannak, elmentek szurkolni és halláskárosultként térnek haza, talán nem mindegy.
Amúgy meg a keresztények kotródjanak az arab világból, mert az meg olyan kultúra!
Persze meddő az egész vita, mert amíg lehet pirotechnikát vinni, addig nincs miről dumálni.
Zümmögni fog az a szar.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.06.15. 09:36:17

@economico: A probléma az, hogy más zajoknak is vannak olyan frekvenciakompontensei, mint ennek a vacaknak. Azokat is kiszűrőd, tökéletes szűrés nem létezik.

Sleziii (törölt) 2010.06.15. 09:36:27

Jó hír, már úgyis azt terveztem, hogy csak a döntőt nézem meg.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.06.15. 09:36:36

@glabla: Az zajok megítélése erősen szubjektív. Én pl. nem nézem a meccseket. A színvonal eddig a béka segge alatt, de a zümmögést hozzáadva egyenesen lószar az egész.

Nancsi 2010.06.15. 09:36:46

Lehet hogy ez a sz.r hozzátartozik az Afrikai hagyományokhoz, de ez csak arra jó, hogy megerősítsen abban a hitben, hogy akkora szakadék van az európai és Afrikai kultúra között, amit nem érdemes áthidalni. Kár volt oda foci VB-t vinni, kár bármilyen világeseményt rendezni Afrikában. Másszanak vissza a fákra, és fújják a vuvuzelájukat.

Peti80 2010.06.15. 09:43:26

Akinek bejön ez a vuvuszar, annak nem kell hozzá meccs, mert a történésektől teljesen független a hangzavar. Inkább vegyen fel 5 másodpercet, és loopolja magának egész nap, fel sem fog tűnni neki a különbség a valódihoz képest. Mások pedig had nézzék már a meccseket nélküle.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2010.06.15. 09:43:40

A EA Fifa2011 játékból kell a nézőtérhangokat kiszedni és a játékmenethez igazítani. Kész :)
Sőt, ahogy néztem a játékot, lehet, hogy azzal kellene lejátszani a meccseket is, némelyik élvezetesebb lenne :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.06.15. 09:43:57

@dukeekud: Attól. hogy n+1 bemenő jelet adahatsz ki, mint hang attól a szűrés meg nem lesz könnyebb...

roka 2010.06.15. 09:44:48

Elfogtam egy levelet:)
Az apartheid idejében fekete nem focizhatott viszont kevés volt a néző, ezért kivezényelték őket szurkolni. Ők meg kitalálták, hogy szétdudálják a meccset. Tény hogy igy élvezhetetlen, de azt kapjuk amit adtunk (fehérek). A FIFA menjen oda ahová gondolom, a mexikói bíróknak meg tényleg nem kell video bíró, mert minden itéletüket újra kellene nézni. És hogy egy kis folklór is legyen olyan kiszűrni a vuvuzellát a meccsek zajából, mint Gyurcsány beszédből a kereplőt, meg a sípot. Holnap viszek szilveszteri kürtöt az Operába.

akalamago 2010.06.15. 10:05:18

Spec. én most gyártatok le Kínában másfél millió plasztik körtemuzsikát. Minden nagyszabású rendezvényt szétdudáltatok velük a nemzeti öntudatomra és kultúrámra tekintettel.

Alf (törölt) 2010.06.15. 10:05:28

@economico: sajnos ha kiveszed a vuvut, kiveszi a vuvu és az emberi hang közös frekijét, ami nagy részben közös, hisz a hangképzés is hasonló :/

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.06.15. 10:05:56

engem speciel sokkal jobban zavar, hogy a biztonsági feladatokat végző cég embereit a végletekig kizsákmányolják és éhbérért (20 euró) nyomják a 12 órás műszakokat. Kurva nagy szégyen ez a fifának, hogy a szerződtetett cége ennyire nyíltan és cinikusan kezeli a helyi munkaerőt.

Ómájgád 2010.06.15. 10:06:36

Vuvuzela nélkül nem is fogom nézni a meccseket!

springbok 2010.06.15. 10:07:18

Amennyiben ez a Del-Afrikai szurkolok egyedi hangszere, legyen. Hasznaljak a Del-Afrikai meccseken. Amennyiben masik meccsen akarjak hasznalni, akkor az ott tartozkodo 30-40 ezer kulfoldi szurkolo tegyen rendet es kussoltassak el oket.
Valszeg a kulfoldi szurkolok is atvettek mar amugy, de nekik valszeg van annyi agyuk, hogy ha kozlik veluk hogy ez zavarja a jatekosokat, akkor tan abbahagyjak.
Amennyiben eroszak nelkul kene megszuntetni, akkor meg vigyenek be par szazan ilyen vuvuzelet amibe raknak nemi sulyt is, es dobaljak be a palyara. Ezutan remelhetoleg betiltjak.

Nickyke12121212 2010.06.15. 10:18:15

Nekem tetszik a vuvuzela. Ne keverjék le!

kenesur 2010.06.15. 10:19:16

Gyertek a Facebookra, és KLIKK az "Anyádnak fújjad a Vuvuzelat" csoportra! Egy alkalom van, amikor a közvetítésben nincs vuvu: a himnuszok alatt. Még jó.

Gadget 2010.06.15. 10:30:30

Hagyomány ide-oda, azért a régi foci közvetítésekben még lehetett hallani, hogy a bíró mikor és mit fújt. Na ezt felejtsd el a vuvu zajban, esélytelen.
A másik fele a dolognak, hogy hiába hallanánk a sípot, mert, hogy nem jókor szól a képhez képest.

Off
A hiper-szuper digitális technikával csak azt nem tudja megoldani a Magyar Televízió, hogy a hangot a helyére tolja.
Hónapok óta nem tűnik fel senkinek ott a stúdióban, hogy nekem nézőnek szájmozgáshoz képest egy-két szótaggal eltolt képet adnak. Vagy ha észrevették akkor leszarják. Pedig ezt bármelyik digitális hangkeverő pult képes megoldani, csak oda kéne nyúlni a gombhoz.
/Off

BeleVau 2010.06.15. 10:30:39

Nem lehetne inkább a kommentátort kiszűrni? Engem az sokkal jobban idegesít, hogy összehordanak minden eszetlenséget.

kenesur 2010.06.15. 10:30:53

@LuciFerko: van benne némi igazság, de nem ott vagyunk, így a mi fülünket igencsak sérti itthon!

iBen 2010.06.15. 10:31:15

szerintem ha rendes meccseket lehetne látni, amiken történik is valami, akkor senki nem foglalkozna a vuvuzelával

kenesur 2010.06.15. 10:32:44

@ColT: Ja, nem zavar. De majd ha pár hónap múlva elkezdesz mindenféle idiótaságokat művelni, és indokolatlanul megnő benned az erőszakvágy, ne keresd az okokat!

Attila1234 2010.06.15. 10:33:01

@Alf: Nem a frekvenciát szűrik, hanem mintát vesznek a vuvu hangjából és azt szedi ki az erre írt DSP. Meg lehet csinálni, anélkül, hogy az egyéb hangok sérülnének.

2010.06.15. 10:33:09

@springbok: nem lehet rendet csinálni mert ott a biztonság ill. rendőrség :) ha nem lettek volna, az angolok biztos rendet csináltak volna :)

pelinkovac 2010.06.15. 10:37:11

Aki valaha is belekukkantott (hallgatott) már egy Afrika Kupa meccsbe, találkozhatott a "hangszerrel". Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy ez inkább egy összafrikai "hagyomány". Nem a Dél-Afrikaiakat kellene okolni. Mellesleg a TV-néző biztosan nem fog halláskárosodást szenvedni, ha meg csak a zümmögésre bír figyelni, akkor ne nézzen focit, mert nem neki való időtöltés, ha nem tudja maga a játék lekötni...

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2010.06.15. 10:37:53

Nem vagyok nagy focirajongó, de tényleg 90 percen át kurvabosszantó. És a VB a kocaszurkolóknak szól, ezt nézi a nagy átlag, és ha mi nem ülünk tv elé, bizony izzad majd a FIFA.

Ha meg szűrik a háttért a pálya hangjai kerülnek előtérbe, az is valami, legalább halljuk mikor anyáznak.

De szerintem a legjobb megoldás, ha tv lehalkít és berakjátok ezt, végtelenítve...
www.youtube.com/watch?v=NGaVUApDVuY&feature=related

SanX 2010.06.15. 10:38:07

Király! I love Magyar Televízió! :D A faxom tele van a tutulójukkal.

WonderCsabo 2010.06.15. 10:38:51

Barmok! Nem a vuvuzelával van a baj, hanem hogy a pálya hangjait és az igazi szurkolást elnyomja ez a hangos, monoton zümmögés!

Köszönjük a mérnök uraknak, sok sikert kívánok hozzá, bár azt olvastam, nem nagyon lehet vele mit kezdeni!

Fideszman 2010.06.15. 10:55:24

@pelinkovac: Majd szóljál melyik meccset nézed legközelebb, odamegyek az ablakod alá egy láncfűrésszel és 90 percen keresztül fát fogok vagdosni, megnézzük zavarni fog e. Ebben a szarban nem a hangja az idegesítő, hanem hogy megállás nélkül folyamatosan fújják, monoton szemét hang. Még a himnuszok alatt sem bírják befejezni, ki kell nekik írni a kivetítőn, hogy csendet kérünk..

MEDVE1978 2010.06.15. 10:56:00

Hagyományos hangszer, meg hasonló dumák. Francokat!
Ha az lenne a hagyomány, hogy szűzlányokat áldoznak a meccs előtt, akkor azt is így elfogadnánk?
Nálunk se az van, hogy a magyarok kimennek a stadionba és tízezerszám elkezdenek hegedülni vagy köcsögdudálni, pedig ez nálunk is a kultúra része.

Az a jóslatom, hogy most kb. 50-100 évig nem kap afrikai ország VB rendezési jogot. És ez nem azért lesz, mert nem tudná rá megteremteni a feltételeket. (mondjuk észak-afrikában összefogással lehetne), hanem az idióta tülkölők és a rossz közbiztonság, nulla turisztikai látnivaló miatt.

Egyszerűen azért, mert Johannesburg nem biztonságos és a turista nem nagyon mehet ki a szálloda környékéről. Pont ma néztem a BBC-n egy riportot erről. A turisták félnek, ezért Johannesburg kb. 3 gazdagabb negyedében tömörülnek. Dél-Afrika viszont nem készült fel arra, hogy ekkora tömeget fogadjon és meg is mutassa nekik az országot. Pedig ez és a közvetett gazdaságfejlesztés lenne a VB egyik hozadéka az ő szempontjukból.

Ha viszont minden nem afrikainak erről a vb-ről az idióta vuvuzela, a kiszámíthatatlan labda, valamint a dél-afrikai bűnözés jut eszébe, akkor ezzel buktak ők is.

Ja és az arabok nem fujják a tülköt, így ez csak konkrétan dél- és közép-afrikaiaknál divat.

RobinGood 2010.06.15. 10:56:21

Gáz ez a vuvzela, mert nem hallani az igazi szurkolókat, akik énekelnek, meg tapsolnak, meg a góloknál kiabálnak.

Amúgy az is gáz, hogy a nézőtéren üres helyek vannak. Minek kell ilyen helyekre vinni a VB-t, ahova nem mernek menni az emberek. Ebből a szempontból Brazília sem lesz jobb 2014-ben. Ott legalább a helyiek szeretik és értik is a focit.

SanDan 2010.06.15. 10:56:31

@Johnnyboy: Teljesen egyetértek! Hallani akarom a szurkolást! Annyira vártam már a VB-t, erre ezt a sz.rt kapom...

Kész vagyok, meccs végére zümmög a fejem. Mintha egy elcseszett méhraj közepén ülve néznék meccset.

Ha legalább dallama lenne, vagy ének alá fújnák. Nem. Monoton, idegesítő sz.r. Tiltsák be.

Shava 2010.06.15. 10:56:41

hajrá MTV, eddig csak a gólok utáni pár másodperc volt vuvuzelamentes illetve Mexico gólja utáni 20 mp: www.youtube.com/watch?v=md8QqZpl7fQ

Shava 2010.06.15. 11:08:03

@MEDVE1978: ráadásul úgy tudom csak pár éve lett "hagyományos hangszer" előtte egyáltalán nem volt közismert.
ANK-nak pl tök jó hangulata van a dobokkal, van ritmusa az egésznek, de ez....

zmrzlna 2010.06.15. 11:08:12

Nekem gyanús, hogy a Kínában gyártott műanyag vuvuizé hogyan lehet ősi afikai hagyomány része...

Mrs. Jimmy Tudesky 2010.06.15. 11:19:08

Hát én sem értem mi ez a nagy felháborodás. Nem szegény dél-afrikaiakat kellene szidni, mert szinte biztos vagyok benne, hogy túl nyomó részt az oda látogató, különböző nemzetiségű szurkolók a fő felvásárlói és használói ennek a "hangszernek". Úgy látszik nem csak magyar mentalitás, hogy ha külföldre megyünk, akkor minden marhaságot meg kell venni és ki kell próbálni. Persze, azok a legnagyobb ellenzői a vuvuzelázásnak, azok fujjolnak rá legjobban, akik a meccseken előszeretettel használják. Egy-egy focista részéről meg gyenge kifogás, hogy ettől a zajtól nem tudnak nyerni...... Mennyivel kevésbé zavaró az, ha görögtüzet gyújtanak a stadionban, vagy mint egy korábbi hozzászóló is írta dudálnak és egyéb más hanghatást keltenek.
Egyébként először nekem is nagyon fura volt ez a zaj, de szerintem meg lehet szokni és aki szereti a jó focit - bár ebből nem sokat láttunk még a vb-n- az a meccsre figyel és nem az egyéb háttérzajokra.

knbm (törölt) 2010.06.15. 11:19:19

@egyszuszra:

Az olasz meccsen azért volt halkabb mert szakadó esőben kevésbé voltak lelkesek a helyi tagok.
A megoldás: szakadó eső minden meccsre!

BUD 2010.06.15. 11:29:08

Engem nem zavar ez az izé. Amúgy azt sem tudtam mi ez a vuvu. Azt az állandó zümmögést hallom, de nem idegesít. Én bírom.

Alikam 2010.06.15. 11:32:03

@MEDVE1978: a labda minden vébén kiszámíthatatlan. Legalábbis minden vébén panaszkodnak arra, hogy szar:))))))

Meg kéne tanulni focizni, nem?

A vuvuzela meg csak azokat a tévénézőket zavarja, akik ordenáré proli módjára üvöltetik a tévét.

betépett felhasználó 2010.06.15. 11:32:35

Vu Vu
VuVU Vu VU
VUVUVU vu vu
VUVUZELA!!!

refren
vu vu
vuvu vu vu
vuvuvuv vu vu
VUVUZEL!!

-----
a 90. zsoltár. Théodore de B?ze 1519-1605 (francia). Szenczi Molnár Albert 1574-1633. ,a "tebennedbiztunkelejeteolfogva" dalamra enekelni.

zmrzlna 2010.06.15. 11:33:06

Bréking nyúz:

Brit tudósok Dél-Afrikában kiástak egy Homo rhodesiensis koponyát szájában egy megkövesedett műanyag vuvuzelával. Íme, itt a bizonyíték!

prometheus_X 2010.06.15. 11:34:58

Engem jobban idegesít a látott meccsek színvonala, mint a vuvu. Másrészt a visít-vonyít-fújol-fütyül kombó után a vuvu nekem kész felüdülés. A TV társaságoknak nem csak az elkussoltatására lenne lehetőségük, hanem az átalakítására is - egyébként.

Arról pedig nem készítenék felmérést, hogy a vuvu miatt mennyivel csökken a nézettség, mert a meccsek színvonala egy VB-hez méltó lenne, ki se lehetne mutatni, senki se a vuvuzással lenne elfoglalva.

ifrance 2010.06.15. 11:51:08

@Mrs. Smith: nem olyan zavaró? meg lehet szokni? tudod, mit? ma este hangosítsd fel a tv-det maximumra. aztán az így kapott zümmögést fejben szorozd fel minimum 5-tel, aztán üld végig úgy a meccset. és akkor még egy lépést nem kellett tenned, csak ülnöd.
jó lenne, ha nem abból indulnánk ki, hogy én le tudom halkítani, akkor a focista is csak alibiből keni rá a bénaságát.
szerintem összefüggés van a zümmögés léte és a minőségibb foci hiánya között.

kukikaa1986 2010.06.15. 11:52:25

A monoton zümmögéstől transzba esik az ember, szerintem nem halkítani, hanem kiemelni kéne inkább!

buncow 2010.06.15. 11:53:14

azoknak akik ennyire védik a fekete kontinens polgárait + a vuvuzelát: Igen, ez az ő kultúrájuk, titeket pedig nem zavar rendben, jó nektek. De azt ne mondjátok, hogy jobb hallgatni mint egy b-közép tábort.. a különbség az, hogy a vuvuzela hang másfél óra, tömény, monoton zümmögés, semmi nem tudja megtörni ezt a zümmögést, kb. mintha másfél órán át a füledbe ordítanám, hogy "ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá" Azért egy normális meccsen a dudaszókat megtörik a szurkolói énekek, biztatások, káromkodások, stb. amitől változatos a meccs, nem pedig másfél óra "zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz"

mupphadam 2010.06.15. 12:07:08

@jozefk2004: nekem inkább az a szöveg tűnik kötelezőnek, amit te nyomsz szépecsém, hogy nem zavar ez a szar. Tönkre tesz mindent.
Az pedig, hogy a hazafelé metrózó büdös-részeg szurkolókat hozod fel példaként, egyértelművé teszi, hogy nem hogy még csak meccsrejáró sem vagy, de a focit is csak műkedvelő szinten ismered. Nagy baklövés volt részedről.

2010.06.15. 12:16:50

@Hegyi: Te - mint nem proli - nem tudod megoldani, hogy az időjárás előrejelzést a magyar TV-től, neadjisten a TV készüléktől függetlenül megtudd?

Autószerető 2010.06.15. 12:22:44

Azt gondolom, jó poén volt ez a hangszer, még érdekesnek is találom, a meccsek hangulata pedig más lett tőle.
Az első egy-két meccsen még elment az újdonság ereje miatt, de most már nagyon idegesít.

Egy igazi futballmeccs a szurkolóknak szól, akik véleményt nyilvánítanak. Örülnek, énekelnek, táncolnak, ha vezet a csapatuk, s mérgesek, káromkodnak, szídnak valakit, ha nem állnak túl jól.

Ez nem csak a futball egyik lényege, hanem az ember működésének is.
Kár ezt elvenni egy ilyen 'hangszerrel'.

GGG77 2010.06.15. 12:23:27

"A vuvuzelák maradnak, csak egy kisebbség van ellenük - nyilatkozta Rich Mkhondo, a szervezőbizottság szóvivője. - Ez része a dél-afrikai kultúrának, mi így ünnepeljük a világbajnokságot, a vendégeinket pedig arra kérjük, hogy tiszteljék ezt."

Nem, drága barátom, nektek kéne tisztelnetek a vendégeiteket, fordítva ülsz a lovon, seggfej.

GGG77 2010.06.15. 12:28:36

Amúgy egy észak-afrikai, arab ország ezerszer jobban megérdemelte volna a rendezést.

bonobonohu · http://bono.hu 2010.06.15. 12:29:34

NE SZŰRJÉTEK KI!!!

ez végre valami sajátságos hangulatot, ízt ad a meccseknek. ha kiszűrnétek, olyan lenne, mint kivetetni a csípőset az indiai kajából, vagy nem tudom.

ettől lesz egyedi ez a VB.

azt elhiszem, hogy a játékosokat zavarja a pályán, és/vagy a bírót, stb., de a tévénézőt miért? szerintem jó ez a kis zümmögés, és nem is túl hangos.
kellemes alapzaj. :-)

halooo 2010.06.15. 12:30:32

@calamites:
de most komolyan, kit zavar az a cucc?
Én betolom a két sört és a meccset figyelem, nem ezt a vuvaubazerát :)

tc 2010.06.15. 12:31:32

Be kell fizetni egy kannibál törzset és biztatni őket, hogy mutassák be a kultúrájukat. Senki nem szólhat majd egy rossz szót sem.

grufftipunk (törölt) 2010.06.15. 12:49:32

Én arra lennék kiváncsi, hogy mi erről a véleményük azoknak, akik fújják!? Miért teszik? Mióta csiinálják? Mit akarnak kifejezni ezzel? Ezzel spannolják a játékosokat? Lehet, hogy stimulálják a teljesítményüket! Nem hiszem, hogy a vébé miatt hirtelen ennyi vuvuzelafújó önkéntes jött létre.

someoneelse 2010.06.15. 12:49:43

Ezt a "rém eredeti" poént eddig csak tizen linkelték be.

TAP 2010.06.15. 12:49:55

Hajrá Tacsi, megtudod csinálni:)

renhoek 2010.06.15. 12:58:27

Ezért fogok én inkább Tour De France bicikliversenyt nézni ehelyett a szar VB helyett... Pedig reménykedtem benne, de így baromi nagy csalódás. Egyszerűen nulla hangulat a meccseken. NULLA! 4 éve is sokkal jobb volt.

Szóval remélem az eurosport közvetíti a Tour-t a VB mellett...

dusomoja 2010.06.15. 12:58:43

@zetevar: Akkor ezért alszom el én is...Eddig azt hittem, azért van, mert öregszem.. Most megnyugodtam. :-)

Amúgy: dögöljön meg cipőben aki kitlaálta a vuvuzelát!!!

someoneelse 2010.06.15. 12:59:04

A hagyományokról annyit, hogy legalább 20!!!! éve létezik ez a marhaság.
Ősi hagyomány.
És a tiszteletről.
Ha hozzám vendégek jönnek, akkor biztos nem böfögök hangosan (míg Urambocsá, ha egyedül vagyok, előfordul) és nem egy szál alsóban grasszálok a lakásban.
És ez egy világesemény, amit kb. félmilliárd ember néz.
Talán azok érdekei előbbre valók volnának...
Remélem, az életben nem rendeznek VB-t ezután Dél-Afrikában.
Aki azt mondja, halkítsam le és akkor nem zavaró, annak üzenem, hogy arról az apróságról megfeletkezik, hogy akkor a kommentátor hangja és minden egyéb is halkabb lesz.
Komolyan! Nem mondanám...

JimK1rk 2010.06.15. 12:59:16

Ez jo hir! Hajra MTV es grat a minosegi kozvetitesekert!:)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.06.15. 12:59:35

Nem nagyon látom a különbséget a vuvu-emberek és a mi magas kultúránk kapcsán szilveszterkor dudáló-petárdázó-üvöltöző csürhe között. Kurvára nincs semmi értelme, egyiknek sem, rohadt idegesítő, értelmetlen, bosszantó emberi viselkedés. Bónuszként cocacola feliratú fröccsöntött tölcsérek fognak úszni a tengereken világszerte. Ha ez fekete-afrikai kultúra (ezt a baromságot..) akkor a bikicsunáj a magyar kultúra.
Ne álszenteskedjünk :)

someoneelse 2010.06.15. 13:25:06

sOnik ott a pont!

és tudom...."feledkezik", még mielőtt megjegyzi vki

kenesur 2010.06.15. 13:25:16

@Alikam: Ez nem igaz. Halkan is próbáltam. Addig, amíg kijelezte az áthúzott hangszórót. No akkor érdekes módon megszűnt. Végülis igazad van: le kell némítani. És akkor aztán nem leszünk prolik.

m4ncr4ft 2010.06.15. 13:25:41

Kollegámmal kitaláltuk a tutti megoldást:
Meccs előtt a stadion minden székére tegyenek egy zacskó szotyit, vagy tökmagot. Ha rákapnak vége a vuvuzelának ,) + a sör is jobban fogy..mindenki jól jár. Elküldtük az 5letet a FIFA-nak is.

kenesur 2010.06.15. 13:25:51

@Bono: te hol élsz? egy elmegyógyintézetben? Akkor elhiszem, hogy kellemes neked az alapzaj.

kenesur 2010.06.15. 13:32:19

Na kérem szépen, annyi, hogy ma én szépen kiülök a kert helységbe a Tibivel, kibontjuk azt a szokásos 6 sört fejenként, eldumálgatunk majd, közben fél szemünk a meccsen lesz (néha össze is veszünk majd, mert én Észak Koreának szurkolok majd), másik szemünk a többi italozó jóseggű csajon. És ha ebbe megint bezavar az a mocskos zümmögés, ami miatt félóra múlva föl akarjuk borítani az asztalt, akkor az elődöntőig semmi VB-nézés nem lesz! Tartsam tiszteletben mi? A jó kurva anyátokat azt! Én költöm a pénzem a vendéglőben a szórakozásért, erre ő szabja meg hogy szórakozhatok-e? Ezt a világot! Csókolom!

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.06.15. 13:32:34

Persze nem szerencsés összehasonlítani a nálunk szokásos 1-2 estés leolvadást az itt folyamatosan hajtott monoton zümmögéssel. De joggal feltételezhető hogy nem a helyiek a fő zajforrások, elvégre ki lenne képes ezt a szart huzamosabb ideig fújni?
Na mindegy, hajrá NZ! :)

labi 2010.06.15. 13:32:54

Örüljetek neki hogy valami legalább érzelmeket vált ki. :)

Azért beszélünk ennyit erről a vuvuzeléről, mert a meccsek egyelőre szarok és unalmasak, és azon az se változtatna, ha a zümmögés helyett kultúrált európai módra "húha anyád, húha anyád" vagy "mocskos zs...k, mocskos zs...k" hallatszana a zajmikrofonban. :)

Ayin 2010.06.15. 13:38:40

Nevetsegesek vagytok. En nem rajongok a foci irant, de WBkor nezem (lany vagyok), es nem zavar egyaltalan. Csillapodjatok mar le... te ugy szurkolsz, ahogy te akarsz, es masok is, ha fujni akarjak, fujjak. Ha nem tetszik, ne nezd. Tolerancia....

fezoGT 2010.06.15. 13:52:00

Megy már a vuvupass filter, vagy csak kevesebben vannak kint? Mintha most jobban lehetne hallani a szurkolókat meg a füttyögést...

Tartós Béka 2010.06.15. 13:56:44

@Ayin: a tolerancica arról szól, hogy nem csinálom hetedíziglen azt, ami mindenki mást zavar.

Szaffi B. 2010.06.15. 13:57:57

http://www.facebook.com/search/?init=quick&q=vuvuzela&ref=ts&o=69&s=150#!/group.php?gid=134926646519966&ref=search

tintamin 2010.06.15. 13:58:08

Hajrá szlovákok! (Mégiscsak Európa, khm, Magyarország:)))

Bekapcsolták már a szűrőt? Mintha még nem. Mert ha igen, hát nem megy.

gezapeti 2010.06.15. 13:58:16

Hát, ez nem jött be, ahogy hallom.

Kármentő 2010.06.15. 13:58:36

Irgalmatlanul zavaró ez a darázs zúgás.
De szörnyű a magyar kommentátorok állandó, folyamatos dumája. Ezért a német adókon követem a meccseket.

nakiazaki 2010.06.15. 14:27:59

pedig mintha most jobb lenne kicsit. vagy már annyira várjuk a megoldást, hogy pszichésen működik a dolog :)

lucifer49 2010.06.15. 14:28:15

Eltévesztették a helyszínt! Ezek azt hiszik a sivatagba vannak és riasztják a vadakat. Szerintem az oroszlánok is vicsorogva menekülnek ettől a hangtól. Engem már nem zavar,mert kikapcsolt hanggal nézem a meccset,de azért jó lenne néha a játék hangulatát érzékelni. ....Nem értem miért nem folklór fesztivált rendeztek,miért VB-t????

Ayin 2010.06.15. 14:28:44

Tartos Beka - de errol van szo, hogy NEM zavar mindenki mast. Mindenki, aki ott ul, kifizette a horribilis arat a jegyeert most kapaszkodj meg.. ELVEZI! kulonben nem fujna. Az, hogy teged, a teve elott esetleg zavar, ne haragudj, nem szemelyeskedes, de Del-Afrikaban a kutyat nem erdekli... ha a magyar tv kitalal valamit es szuri hogy neked jobb legyen, hat hajra. De attol, hogy te nem elvezed, nem kell az orszagot es a kulturajat minositeni, mint ahogy magyarorszagot sem a verekedos, sortol buzlo focistak, akiknek tobb foguk van mint agysejtjuk, minositik. remelem.

Mrs. Jimmy Tudesky 2010.06.15. 14:29:01

@ifrance: Ha a focistákat nyilvánvalóan ennyire zavarja ez a zaj - biztos csak a németek kivételek, ha ennyi gólt tudtak Ausztráliának rúgni - akkor kérjék meg a saját szurkolóikat is, hogy ne használják a vuvuzelát, rögtön kisebb lesz a zaj. Nem hiszem, hogy a stadion minden mérkőzés alkalmával csak dél-afrikaiakkal van tele és ők fújják hosszú órákon keresztül azt a hülye trombitát. A közvetítések alkalmával egyértelműen látszik, hogy nemzetiségtől függetlenül mindenki fújja azt a sz@rt, mint egy hülye gyerek. Részvétem a játékosoknak és azoknak akik csak "szenvedő" alanyai ennek.

Mrs. Jimmy Tudesky 2010.06.15. 14:29:15

@ifrance: Ja és biztos tegnap azért x-eltek le Paraguy-val az olaszok, mert zavarta őket a vuvuzela.....és nem azért, mert olyan fejetlenség és olyan egyéni hibák voltak a védelmükben, hogy ilyet csak némely magyar meccsen látni.... Mentségükre legyen, hogy ők legalább nem a vuvuzelával indokolták a gyenge teljesítményt.

GC (törölt) 2010.06.15. 15:18:27

Én nem vettem észre hogy tesztelnének bármit is.

GiveltAway 2010.06.15. 15:18:42

A külföldről jött szurkolótáborokba kell belógatni a mikrofont és azt beadni háttérhangnak. Lehet, hogy minden káromkodás, hörgés érthető lenne, de még mindig jobb mint ez az újévi trombita.

zmrzlna 2010.06.15. 15:18:53

Vuvuzela eladó.

Made in China.

óccó!

Alikam 2010.06.15. 15:19:03

Most jut eszembe, rohadt munkanélküliek vagytok, hogy nézni tudjátok a meccset?

Six 2010.06.15. 15:19:15

@Ayin: hibás feltevés h mindenki fújja, aki a stadionban van. pár ezren vannak csak.
rengeteg körképet mutatnak a stadionból, és alig alig látni vuvuzelát, ergó alig vannak akik fújják.
engem kiborítana ha súlyos pénzek leszurkolása után nem engednének szurkolni, mert a hangom a kettővel előttem lévő sorban sem hallatszana...

Ayin 2010.06.15. 15:19:27

Nancsi irta: "Másszanak vissza a fákra, és fújják a vuvuzelájukat. "

Na tessek, igy szolt a kulturalt europai. az ilyenek olvasasa utan szegyellem, hogy az ilyen Nancsikkal egy nemzetbe, egy kulturaba tartozom (bar szerintem nem, mert az ilyennek nincs kulturaja). :((

GiveltAway 2010.06.15. 15:19:37

@Ayin: ez nem a kultúrájuk része. Ezzel az erővel a mi kultúránk része az újévi trombitálás is.

kenesur 2010.06.15. 15:21:32

@Ayin: Ayin drága vedd ki a fejed a dauer-búra alól csak 2 percre légyszi! Téged is zavarni fog!

the_line 2010.06.15. 15:42:40

Szerintem már jobb volt, bár volt némi trombitaszó, de ez elmegy, nem az a folyamatos, monoton zümmögés, és néha még a közönséget is lehetett hallani (gólhelyzetnél pl). Szóval működni látszik, bár nem tuom, lehet hogy csak azért volt más, mert kevesebb néző volt, ergo kevesebb fújta ezt a szart :)

Nancsi 2010.06.15. 15:44:38

Ayin: vándorolj ki Dél-Afrikába, nem fogsz senkinek se hiányozni...
Voltál te már életedben meccsen? Egy megye II. hangulata odaver a jelenlegi VB meccseknek, pontosan a szurkolás miatt. Mivel a szurkolók együtt élnek a játékkal, bizonyos fokig még akkor is, ha nem a csapatuk a nyerő. Ha már nem élnek együtt (mondjuk 0:4es égés hazai pályán), akkor felállnak, és hazamennek. Ez a zajkeltő eszköz megöli a szurkolást, mivel nem hallasz mást, csak monoton zúgást másfél órán keresztül. Így gyakorlatilag fel lehet kelni az elején, és otthagyni a meccset.
Egyébként lehet toleránsnak meg libisnek lenni, bár ma már nem is trendi. Az viszont tény, hogy Afrikát és az ott élő emberek színvonalát minősíti, hogy ez náluk a hangszer, meg ez a kultúra. Nem csak VB-t, de semmit se fogok megnézni, amit Afrikába visznek ezek után amíg ezt a sz.rt be nem tiltják. Remélem lesznek még ezzel így páran. És hogy ez nem számít? Remélem a tv-k se veszik meg a jogdíjakat ezentúl, az majd fájni fog a szervezőknek. Sőt remélem hogy a tv társaságok vissza fogják perelni a VBért kifizetett jogdíjak egy részét, mondjuk csak olyan arányban akik kifejezetten hangot adnak az állandó monoton zaj miatti elégedetlenségüknek.

kenesur 2010.06.15. 15:45:09

@Alikam: hahahaha! Ez mekkora! Respect!

Ayin 2010.06.15. 15:45:45

Six: senkit nem zavar. En mentem a penteki England meccsre (fajdalmas is volt). Erdekes, izgalmas, NEM ZAVARO.

GiveItaway - igen, a magyar "kultura2 resze az ujevi trombitalasnak nevezett baromsag is. nem tul kellemes, csak azoknak akik csinaljak. Akkor itt most kettos merce van?

kenesur - ilyen majomkodo hozzaszolasokra nem valaszolok erdemben.

Ayin 2010.06.15. 16:08:36

Nancsi - hat ez megint gyonyoru volt. Mar megmutattad mennyire kulturalatlan vagy, nem kell folytatni, tudjuk.

En Afrikaban elek. Neked meg halvany lila fogalmad sincs afrikarol. Buta, beszukult ember vagy aki miatt szegyellem, hogy magyar vagyok :(

kenesur 2010.06.15. 16:08:49

@Ayin: Neharagudj, tényleg bocs, ha megsértettelek, nem volt szándékomban. Csupán viccesen próbáltam utalni arra, hogy ennyi hozzászólás (nem csak itt) közül mekkora arányban vannak azok, akiket ez tényleg zavar. Ez már jelent valamit. És akkor csak M.országot vettük. Mi lehet a világ minden táján?

GiveltAway 2010.06.15. 16:18:38

@LuciFerko: könnyű elviselni a vuvuzelát futballutáló vidéki zsíroshajú rockerként :D

GiveltAway 2010.06.15. 17:01:31

@Ayin: nem, nem a magyar kultúra része az újévi trombitálás. Érdekes módon a világ minden pontján fújják a dudát.

2010.06.15. 17:03:39

@s0nik: Te agyas. Szilveszterkor petárdázó csürhe csak egyszer van, de ezt 1 hónapig kell hallgatni százmillióknak!!!! Én már megőrülök tőle!!

Miért kell ilyen baromságokat irkálni itt egyeseknek??

ElonzoMozli 2010.06.15. 23:52:59

Az alábbi (angol nyelvű) oldalon szavazatjelleggel bárki véleményt nyilváníthat arról, hogy megtiltsák-e a vuvuzelát (BAN IT) vagy hagyják-e békén azt (KEEP IT):

www.banvuvuzela.com/

Az angolul nem tudó honfitársaimnak íme a weboldal működése:

1) A "Full Name" mezőbe a szavazónak be kell írnia a teljes nevét.

2) Az "Email Address" mezőbe a szavazónak be kell írnia egy olyan érvényes email címet, amire érkező leveleket el tudja olvasni.

3) A szavazónak a "Country" legördülő menüről ki kell választania a saját országát.

4) A megfelelő gombra kattintva le kell adni a kívánt szavazatot. Piros, "BAN IT" feliratú gomb = tiltsák meg. Zöld, "KEEP IT" feliratú gomb = hagyják békén.

5) A fent megadott email címre érkezni fog egy megerősítő email, amiben van egy link. Arra a linkre kattintva jut el a rendszerbe a tényleges a szavazat.

Az email címre állítólag azért van szükségük, hogy egy ember ne szavazhasson többször (vagy legalábbis ne végtelenül sokszor - a szerk.). A megadott email címeket pedig semmi másra nem fogják használni, minthogy továbbítsák az eredményt a szervezők felé.

Szóval, aki nem fél megadni az email címét egy ilyen ismeretlen hátterű weboldalon, és nagyon utálja vagy nagyon imádja a vuvuzelát, az szavazzon (és irányítsa erre a weboldalra focikedvelő ismerőseit is). :-)

Mivel engem az eddigi kommentekben már mások által részletesen ecsetelt számos ok miatt VÉGTELENÜL IDEGESÍT ez a vuvuzelázás, én a magam részéről nyomtam egy akkora piros (BAN IT) gombot, mint ide Lacháza!!! Grrrrrrr! >:-(

(Mondjuk elég szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy ennek a szavazó weboldalnak lesz-e bármiféle hatása a további meccsek szerintem csaknem elviselhetetlen vuvuzelázására, de legalább a lelkiismeretem tiszta, hogy megpróbáltam kinyilvánítani a véleményemet.) :-)

Ayin 2010.06.16. 13:44:08

GiveITAway-nek: ez nem igaz, nem fujjak a vilag minden pontjan a dudat. A vilag nagyon nagy am, nem csak Europa letezik...

Ayin 2010.06.16. 13:44:18

Kenesur, semmi gond :)
Ahhoz mindenkinek meg van a joga, hogy zavarja/ne zavarja ot a vuvuzela. Sot, ha nem tetszik, normalis lehet annak erdekeben is kampanyolni, hogy tiltsak be. Ezzel semmi gond, nekem nem szivugyem egyik verzio sem... Azzal van gond, amikor bizonyos emberkek (lasd fentebb) olyanokat irnak, hogy "masszanak vissza a fara 'oszt' ott fujjak", meg ilyenekkel.

Es ezt sem KELL hallgatnia "szamillioknak". HA nem tetszik, ne nezd es kesz. Csak ismetelni tudom magam - senki nem kenyszerit hogy magadat gyotord (ez nem neked szol hanem altalanossagban)
Meg aki agyon dramatizalja es olyanokat irogat hogy "nem elvezem a meccseket miatta" (akkor ne nezze, nem kell kinoznia magat..) vagy "soha tobbet nem fogok meccset nezni emiatt" (dehogynem fogsz...)

:)

WonderCsabo 2010.06.20. 23:50:51

@Ayin: TE hüley vagy. Én a meccset szeretném nézni, és nem a vuvuzelát hallgatni. U.a. szitu, mint a popcorn a moziban, csak itt még egy alkalom van, nem sok.

A szűrő azért már kiszűűri.
süti beállítások módosítása