HTML

Foci vb az MTV-n!

A Magyar Televízió közvetíti a labdarúgó világbajnokságot. Az MTV öt kommentátora minden nap rövid videoüzenetekben számol be a dél-afrikai vb eseményeiről.

Facebook

Friss topikok

  • SiD13: szerintem is jó ötlet volt ez a blogolás, örültem neki nagyon :) (2010.07.19. 20:32) Viszlát, Afrika
  • ac3^BB: remelem hasonlo lesz a kov olimpian is!!! (2010.07.15. 14:33) Hogyan készült?
  • kerdesek05: ilyen hideg volt Dél-Afrikában, hogy Hesna minden nap a terminátor bakancsát hordta?:) (2010.07.13. 16:29) Besurranók a döntő gyepén
  • : @hagyma: Hát igen, Paulra nem lehetett panasz. Egy madár meg... egy madár ne tippelgessen, hanem ... (2010.07.12. 10:58) Ácsolják a világbajnoki pódiumot
  • a nyugalom megzavarására alkalmas: A szürke mókusok nemcsak a vörös mókusokat szorítják ki, de jelentős csökkenést okoznak az énekesm... (2010.07.11. 17:16) Mókusörs

2010.06.14. 20:46 Foci VB

Breaking news

Hangmérnökeink megvizsgálták, hogy mit tehetünk a Magyar Televízió rendszerein belül annak érdekében, hogy a sokakat zavaró vuvuzela-zümmögést kicsit tompítsuk. Az új rendszert kedden teszteljük, bízunk abban, hogy eredményes lesz.

266 komment · 5 trackback

Címkék: foci vb közvetítés magyar televízió vuvuzela


A bejegyzés trackback címe:

https://focivb.blog.hu/api/trackback/id/tr202081811

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: zulu nation vuvu nation 2010.06.15. 23:33:34

 zulu nation... vuvu nation... bzzz nation...                                                         &nbs...

Trackback: Foci vb az MTV-n - Talán végre zümmögés nélkül! 2010.06.15. 13:03:32

"Hangmérnökeink megvizsgálták, hogy mit tehetünk a Magyar Televízió rendszerein belül annak érdekében, hogy a sokakat zavaró vuvuzela-zümmögést kicsit tompítsuk. Az új rendszert kedden teszteljük, bízunk abban, hogy eredményes lesz. "

Trackback: Sértődnek majd az afrikaiak: Vuvuzelaszűrőt tesztel az MTV 2010.06.15. 06:01:06

Laikusként eddig azt hitem, hogy a vuvuzela hangjának kiszűrése megoldható lenne, de nem akarják megsérteni a dél-afrikaiakat. Azért gondoltam erre, mert használtam már hangszerksztő szoftvert és abban nagyon jól működött a különböző háttérzajok szűrés...

Trackback: Istenverte vuvuzela! 2010.06.15. 01:23:06

Mindig is tudtam, hogy Afrikában a hangszerek, mint tudományág, nem egy elterjedt dolog. Nade, kérem szépen: hagyjuk már a darazsakat ki ebből a játékból. Miért van az, hogy csak azt hallom, a kommentátort alig? Jah, hogy ezzel nem vagyok egyedül? Akko...

Trackback: Az emberek hülyék – Vuvuzela: Tilcsákbe! 2010.06.14. 23:45:03

Az elmúlt napokban nem írtam bejegyzést, ugyanis a foci VB, mint olyan, fontosabb volt. Az élvezhetetlen meccshalom azonban adott némi szabadidőt, így gyorsan meg is írnám az atmoszfératönkretevő kis „hangszer” problémáját.   A bejegy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2010.06.15. 09:43:40

A EA Fifa2011 játékból kell a nézőtérhangokat kiszedni és a játékmenethez igazítani. Kész :)
Sőt, ahogy néztem a játékot, lehet, hogy azzal kellene lejátszani a meccseket is, némelyik élvezetesebb lenne :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.06.15. 09:43:57

@dukeekud: Attól. hogy n+1 bemenő jelet adahatsz ki, mint hang attól a szűrés meg nem lesz könnyebb...

roka 2010.06.15. 09:44:48

Elfogtam egy levelet:)
Az apartheid idejében fekete nem focizhatott viszont kevés volt a néző, ezért kivezényelték őket szurkolni. Ők meg kitalálták, hogy szétdudálják a meccset. Tény hogy igy élvezhetetlen, de azt kapjuk amit adtunk (fehérek). A FIFA menjen oda ahová gondolom, a mexikói bíróknak meg tényleg nem kell video bíró, mert minden itéletüket újra kellene nézni. És hogy egy kis folklór is legyen olyan kiszűrni a vuvuzellát a meccsek zajából, mint Gyurcsány beszédből a kereplőt, meg a sípot. Holnap viszek szilveszteri kürtöt az Operába.

akalamago 2010.06.15. 10:05:18

Spec. én most gyártatok le Kínában másfél millió plasztik körtemuzsikát. Minden nagyszabású rendezvényt szétdudáltatok velük a nemzeti öntudatomra és kultúrámra tekintettel.

Alf (törölt) 2010.06.15. 10:05:28

@economico: sajnos ha kiveszed a vuvut, kiveszi a vuvu és az emberi hang közös frekijét, ami nagy részben közös, hisz a hangképzés is hasonló :/

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.06.15. 10:05:56

engem speciel sokkal jobban zavar, hogy a biztonsági feladatokat végző cég embereit a végletekig kizsákmányolják és éhbérért (20 euró) nyomják a 12 órás műszakokat. Kurva nagy szégyen ez a fifának, hogy a szerződtetett cége ennyire nyíltan és cinikusan kezeli a helyi munkaerőt.

Ómájgád 2010.06.15. 10:06:36

Vuvuzela nélkül nem is fogom nézni a meccseket!

springbok 2010.06.15. 10:07:18

Amennyiben ez a Del-Afrikai szurkolok egyedi hangszere, legyen. Hasznaljak a Del-Afrikai meccseken. Amennyiben masik meccsen akarjak hasznalni, akkor az ott tartozkodo 30-40 ezer kulfoldi szurkolo tegyen rendet es kussoltassak el oket.
Valszeg a kulfoldi szurkolok is atvettek mar amugy, de nekik valszeg van annyi agyuk, hogy ha kozlik veluk hogy ez zavarja a jatekosokat, akkor tan abbahagyjak.
Amennyiben eroszak nelkul kene megszuntetni, akkor meg vigyenek be par szazan ilyen vuvuzelet amibe raknak nemi sulyt is, es dobaljak be a palyara. Ezutan remelhetoleg betiltjak.

Nickyke12121212 2010.06.15. 10:18:15

Nekem tetszik a vuvuzela. Ne keverjék le!

kenesur 2010.06.15. 10:19:16

Gyertek a Facebookra, és KLIKK az "Anyádnak fújjad a Vuvuzelat" csoportra! Egy alkalom van, amikor a közvetítésben nincs vuvu: a himnuszok alatt. Még jó.

Gadget 2010.06.15. 10:30:30

Hagyomány ide-oda, azért a régi foci közvetítésekben még lehetett hallani, hogy a bíró mikor és mit fújt. Na ezt felejtsd el a vuvu zajban, esélytelen.
A másik fele a dolognak, hogy hiába hallanánk a sípot, mert, hogy nem jókor szól a képhez képest.

Off
A hiper-szuper digitális technikával csak azt nem tudja megoldani a Magyar Televízió, hogy a hangot a helyére tolja.
Hónapok óta nem tűnik fel senkinek ott a stúdióban, hogy nekem nézőnek szájmozgáshoz képest egy-két szótaggal eltolt képet adnak. Vagy ha észrevették akkor leszarják. Pedig ezt bármelyik digitális hangkeverő pult képes megoldani, csak oda kéne nyúlni a gombhoz.
/Off

BeleVau 2010.06.15. 10:30:39

Nem lehetne inkább a kommentátort kiszűrni? Engem az sokkal jobban idegesít, hogy összehordanak minden eszetlenséget.

kenesur 2010.06.15. 10:30:53

@LuciFerko: van benne némi igazság, de nem ott vagyunk, így a mi fülünket igencsak sérti itthon!

iBen 2010.06.15. 10:31:15

szerintem ha rendes meccseket lehetne látni, amiken történik is valami, akkor senki nem foglalkozna a vuvuzelával

kenesur 2010.06.15. 10:32:44

@ColT: Ja, nem zavar. De majd ha pár hónap múlva elkezdesz mindenféle idiótaságokat művelni, és indokolatlanul megnő benned az erőszakvágy, ne keresd az okokat!

Attila1234 2010.06.15. 10:33:01

@Alf: Nem a frekvenciát szűrik, hanem mintát vesznek a vuvu hangjából és azt szedi ki az erre írt DSP. Meg lehet csinálni, anélkül, hogy az egyéb hangok sérülnének.

2010.06.15. 10:33:09

@springbok: nem lehet rendet csinálni mert ott a biztonság ill. rendőrség :) ha nem lettek volna, az angolok biztos rendet csináltak volna :)

pelinkovac 2010.06.15. 10:37:11

Aki valaha is belekukkantott (hallgatott) már egy Afrika Kupa meccsbe, találkozhatott a "hangszerrel". Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy ez inkább egy összafrikai "hagyomány". Nem a Dél-Afrikaiakat kellene okolni. Mellesleg a TV-néző biztosan nem fog halláskárosodást szenvedni, ha meg csak a zümmögésre bír figyelni, akkor ne nézzen focit, mert nem neki való időtöltés, ha nem tudja maga a játék lekötni...

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2010.06.15. 10:37:53

Nem vagyok nagy focirajongó, de tényleg 90 percen át kurvabosszantó. És a VB a kocaszurkolóknak szól, ezt nézi a nagy átlag, és ha mi nem ülünk tv elé, bizony izzad majd a FIFA.

Ha meg szűrik a háttért a pálya hangjai kerülnek előtérbe, az is valami, legalább halljuk mikor anyáznak.

De szerintem a legjobb megoldás, ha tv lehalkít és berakjátok ezt, végtelenítve...
www.youtube.com/watch?v=NGaVUApDVuY&feature=related

SanX 2010.06.15. 10:38:07

Király! I love Magyar Televízió! :D A faxom tele van a tutulójukkal.

WonderCsabo 2010.06.15. 10:38:51

Barmok! Nem a vuvuzelával van a baj, hanem hogy a pálya hangjait és az igazi szurkolást elnyomja ez a hangos, monoton zümmögés!

Köszönjük a mérnök uraknak, sok sikert kívánok hozzá, bár azt olvastam, nem nagyon lehet vele mit kezdeni!

Fideszman 2010.06.15. 10:55:24

@pelinkovac: Majd szóljál melyik meccset nézed legközelebb, odamegyek az ablakod alá egy láncfűrésszel és 90 percen keresztül fát fogok vagdosni, megnézzük zavarni fog e. Ebben a szarban nem a hangja az idegesítő, hanem hogy megállás nélkül folyamatosan fújják, monoton szemét hang. Még a himnuszok alatt sem bírják befejezni, ki kell nekik írni a kivetítőn, hogy csendet kérünk..

MEDVE1978 2010.06.15. 10:56:00

Hagyományos hangszer, meg hasonló dumák. Francokat!
Ha az lenne a hagyomány, hogy szűzlányokat áldoznak a meccs előtt, akkor azt is így elfogadnánk?
Nálunk se az van, hogy a magyarok kimennek a stadionba és tízezerszám elkezdenek hegedülni vagy köcsögdudálni, pedig ez nálunk is a kultúra része.

Az a jóslatom, hogy most kb. 50-100 évig nem kap afrikai ország VB rendezési jogot. És ez nem azért lesz, mert nem tudná rá megteremteni a feltételeket. (mondjuk észak-afrikában összefogással lehetne), hanem az idióta tülkölők és a rossz közbiztonság, nulla turisztikai látnivaló miatt.

Egyszerűen azért, mert Johannesburg nem biztonságos és a turista nem nagyon mehet ki a szálloda környékéről. Pont ma néztem a BBC-n egy riportot erről. A turisták félnek, ezért Johannesburg kb. 3 gazdagabb negyedében tömörülnek. Dél-Afrika viszont nem készült fel arra, hogy ekkora tömeget fogadjon és meg is mutassa nekik az országot. Pedig ez és a közvetett gazdaságfejlesztés lenne a VB egyik hozadéka az ő szempontjukból.

Ha viszont minden nem afrikainak erről a vb-ről az idióta vuvuzela, a kiszámíthatatlan labda, valamint a dél-afrikai bűnözés jut eszébe, akkor ezzel buktak ők is.

Ja és az arabok nem fujják a tülköt, így ez csak konkrétan dél- és közép-afrikaiaknál divat.

RobinGood 2010.06.15. 10:56:21

Gáz ez a vuvzela, mert nem hallani az igazi szurkolókat, akik énekelnek, meg tapsolnak, meg a góloknál kiabálnak.

Amúgy az is gáz, hogy a nézőtéren üres helyek vannak. Minek kell ilyen helyekre vinni a VB-t, ahova nem mernek menni az emberek. Ebből a szempontból Brazília sem lesz jobb 2014-ben. Ott legalább a helyiek szeretik és értik is a focit.

SanDan 2010.06.15. 10:56:31

@Johnnyboy: Teljesen egyetértek! Hallani akarom a szurkolást! Annyira vártam már a VB-t, erre ezt a sz.rt kapom...

Kész vagyok, meccs végére zümmög a fejem. Mintha egy elcseszett méhraj közepén ülve néznék meccset.

Ha legalább dallama lenne, vagy ének alá fújnák. Nem. Monoton, idegesítő sz.r. Tiltsák be.

Shava 2010.06.15. 10:56:41

hajrá MTV, eddig csak a gólok utáni pár másodperc volt vuvuzelamentes illetve Mexico gólja utáni 20 mp: www.youtube.com/watch?v=md8QqZpl7fQ

Shava 2010.06.15. 11:08:03

@MEDVE1978: ráadásul úgy tudom csak pár éve lett "hagyományos hangszer" előtte egyáltalán nem volt közismert.
ANK-nak pl tök jó hangulata van a dobokkal, van ritmusa az egésznek, de ez....

zmrzlna 2010.06.15. 11:08:12

Nekem gyanús, hogy a Kínában gyártott műanyag vuvuizé hogyan lehet ősi afikai hagyomány része...

Mrs. Jimmy Tudesky 2010.06.15. 11:19:08

Hát én sem értem mi ez a nagy felháborodás. Nem szegény dél-afrikaiakat kellene szidni, mert szinte biztos vagyok benne, hogy túl nyomó részt az oda látogató, különböző nemzetiségű szurkolók a fő felvásárlói és használói ennek a "hangszernek". Úgy látszik nem csak magyar mentalitás, hogy ha külföldre megyünk, akkor minden marhaságot meg kell venni és ki kell próbálni. Persze, azok a legnagyobb ellenzői a vuvuzelázásnak, azok fujjolnak rá legjobban, akik a meccseken előszeretettel használják. Egy-egy focista részéről meg gyenge kifogás, hogy ettől a zajtól nem tudnak nyerni...... Mennyivel kevésbé zavaró az, ha görögtüzet gyújtanak a stadionban, vagy mint egy korábbi hozzászóló is írta dudálnak és egyéb más hanghatást keltenek.
Egyébként először nekem is nagyon fura volt ez a zaj, de szerintem meg lehet szokni és aki szereti a jó focit - bár ebből nem sokat láttunk még a vb-n- az a meccsre figyel és nem az egyéb háttérzajokra.

knbm (törölt) 2010.06.15. 11:19:19

@egyszuszra:

Az olasz meccsen azért volt halkabb mert szakadó esőben kevésbé voltak lelkesek a helyi tagok.
A megoldás: szakadó eső minden meccsre!

BUD 2010.06.15. 11:29:08

Engem nem zavar ez az izé. Amúgy azt sem tudtam mi ez a vuvu. Azt az állandó zümmögést hallom, de nem idegesít. Én bírom.

Alikam 2010.06.15. 11:32:03

@MEDVE1978: a labda minden vébén kiszámíthatatlan. Legalábbis minden vébén panaszkodnak arra, hogy szar:))))))

Meg kéne tanulni focizni, nem?

A vuvuzela meg csak azokat a tévénézőket zavarja, akik ordenáré proli módjára üvöltetik a tévét.

betépett felhasználó 2010.06.15. 11:32:35

Vu Vu
VuVU Vu VU
VUVUVU vu vu
VUVUZELA!!!

refren
vu vu
vuvu vu vu
vuvuvuv vu vu
VUVUZEL!!

-----
a 90. zsoltár. Théodore de B?ze 1519-1605 (francia). Szenczi Molnár Albert 1574-1633. ,a "tebennedbiztunkelejeteolfogva" dalamra enekelni.

zmrzlna 2010.06.15. 11:33:06

Bréking nyúz:

Brit tudósok Dél-Afrikában kiástak egy Homo rhodesiensis koponyát szájában egy megkövesedett műanyag vuvuzelával. Íme, itt a bizonyíték!

prometheus_X 2010.06.15. 11:34:58

Engem jobban idegesít a látott meccsek színvonala, mint a vuvu. Másrészt a visít-vonyít-fújol-fütyül kombó után a vuvu nekem kész felüdülés. A TV társaságoknak nem csak az elkussoltatására lenne lehetőségük, hanem az átalakítására is - egyébként.

Arról pedig nem készítenék felmérést, hogy a vuvu miatt mennyivel csökken a nézettség, mert a meccsek színvonala egy VB-hez méltó lenne, ki se lehetne mutatni, senki se a vuvuzással lenne elfoglalva.

ifrance 2010.06.15. 11:51:08

@Mrs. Smith: nem olyan zavaró? meg lehet szokni? tudod, mit? ma este hangosítsd fel a tv-det maximumra. aztán az így kapott zümmögést fejben szorozd fel minimum 5-tel, aztán üld végig úgy a meccset. és akkor még egy lépést nem kellett tenned, csak ülnöd.
jó lenne, ha nem abból indulnánk ki, hogy én le tudom halkítani, akkor a focista is csak alibiből keni rá a bénaságát.
szerintem összefüggés van a zümmögés léte és a minőségibb foci hiánya között.

kukikaa1986 2010.06.15. 11:52:25

A monoton zümmögéstől transzba esik az ember, szerintem nem halkítani, hanem kiemelni kéne inkább!

buncow 2010.06.15. 11:53:14

azoknak akik ennyire védik a fekete kontinens polgárait + a vuvuzelát: Igen, ez az ő kultúrájuk, titeket pedig nem zavar rendben, jó nektek. De azt ne mondjátok, hogy jobb hallgatni mint egy b-közép tábort.. a különbség az, hogy a vuvuzela hang másfél óra, tömény, monoton zümmögés, semmi nem tudja megtörni ezt a zümmögést, kb. mintha másfél órán át a füledbe ordítanám, hogy "ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá" Azért egy normális meccsen a dudaszókat megtörik a szurkolói énekek, biztatások, káromkodások, stb. amitől változatos a meccs, nem pedig másfél óra "zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz"

mupphadam 2010.06.15. 12:07:08

@jozefk2004: nekem inkább az a szöveg tűnik kötelezőnek, amit te nyomsz szépecsém, hogy nem zavar ez a szar. Tönkre tesz mindent.
Az pedig, hogy a hazafelé metrózó büdös-részeg szurkolókat hozod fel példaként, egyértelművé teszi, hogy nem hogy még csak meccsrejáró sem vagy, de a focit is csak műkedvelő szinten ismered. Nagy baklövés volt részedről.

2010.06.15. 12:16:50

@Hegyi: Te - mint nem proli - nem tudod megoldani, hogy az időjárás előrejelzést a magyar TV-től, neadjisten a TV készüléktől függetlenül megtudd?

Autószerető 2010.06.15. 12:22:44

Azt gondolom, jó poén volt ez a hangszer, még érdekesnek is találom, a meccsek hangulata pedig más lett tőle.
Az első egy-két meccsen még elment az újdonság ereje miatt, de most már nagyon idegesít.

Egy igazi futballmeccs a szurkolóknak szól, akik véleményt nyilvánítanak. Örülnek, énekelnek, táncolnak, ha vezet a csapatuk, s mérgesek, káromkodnak, szídnak valakit, ha nem állnak túl jól.

Ez nem csak a futball egyik lényege, hanem az ember működésének is.
Kár ezt elvenni egy ilyen 'hangszerrel'.

GGG77 2010.06.15. 12:23:27

"A vuvuzelák maradnak, csak egy kisebbség van ellenük - nyilatkozta Rich Mkhondo, a szervezőbizottság szóvivője. - Ez része a dél-afrikai kultúrának, mi így ünnepeljük a világbajnokságot, a vendégeinket pedig arra kérjük, hogy tiszteljék ezt."

Nem, drága barátom, nektek kéne tisztelnetek a vendégeiteket, fordítva ülsz a lovon, seggfej.

GGG77 2010.06.15. 12:28:36

Amúgy egy észak-afrikai, arab ország ezerszer jobban megérdemelte volna a rendezést.

bonobonohu · http://bono.hu 2010.06.15. 12:29:34

NE SZŰRJÉTEK KI!!!

ez végre valami sajátságos hangulatot, ízt ad a meccseknek. ha kiszűrnétek, olyan lenne, mint kivetetni a csípőset az indiai kajából, vagy nem tudom.

ettől lesz egyedi ez a VB.

azt elhiszem, hogy a játékosokat zavarja a pályán, és/vagy a bírót, stb., de a tévénézőt miért? szerintem jó ez a kis zümmögés, és nem is túl hangos.
kellemes alapzaj. :-)

halooo 2010.06.15. 12:30:32

@calamites:
de most komolyan, kit zavar az a cucc?
Én betolom a két sört és a meccset figyelem, nem ezt a vuvaubazerát :)

tc 2010.06.15. 12:31:32

Be kell fizetni egy kannibál törzset és biztatni őket, hogy mutassák be a kultúrájukat. Senki nem szólhat majd egy rossz szót sem.

grufftipunk (törölt) 2010.06.15. 12:49:32

Én arra lennék kiváncsi, hogy mi erről a véleményük azoknak, akik fújják!? Miért teszik? Mióta csiinálják? Mit akarnak kifejezni ezzel? Ezzel spannolják a játékosokat? Lehet, hogy stimulálják a teljesítményüket! Nem hiszem, hogy a vébé miatt hirtelen ennyi vuvuzelafújó önkéntes jött létre.

someoneelse 2010.06.15. 12:49:43

Ezt a "rém eredeti" poént eddig csak tizen linkelték be.

TAP 2010.06.15. 12:49:55

Hajrá Tacsi, megtudod csinálni:)

renhoek 2010.06.15. 12:58:27

Ezért fogok én inkább Tour De France bicikliversenyt nézni ehelyett a szar VB helyett... Pedig reménykedtem benne, de így baromi nagy csalódás. Egyszerűen nulla hangulat a meccseken. NULLA! 4 éve is sokkal jobb volt.

Szóval remélem az eurosport közvetíti a Tour-t a VB mellett...

dusomoja 2010.06.15. 12:58:43

@zetevar: Akkor ezért alszom el én is...Eddig azt hittem, azért van, mert öregszem.. Most megnyugodtam. :-)

Amúgy: dögöljön meg cipőben aki kitlaálta a vuvuzelát!!!

someoneelse 2010.06.15. 12:59:04

A hagyományokról annyit, hogy legalább 20!!!! éve létezik ez a marhaság.
Ősi hagyomány.
És a tiszteletről.
Ha hozzám vendégek jönnek, akkor biztos nem böfögök hangosan (míg Urambocsá, ha egyedül vagyok, előfordul) és nem egy szál alsóban grasszálok a lakásban.
És ez egy világesemény, amit kb. félmilliárd ember néz.
Talán azok érdekei előbbre valók volnának...
Remélem, az életben nem rendeznek VB-t ezután Dél-Afrikában.
Aki azt mondja, halkítsam le és akkor nem zavaró, annak üzenem, hogy arról az apróságról megfeletkezik, hogy akkor a kommentátor hangja és minden egyéb is halkabb lesz.
Komolyan! Nem mondanám...

JimK1rk 2010.06.15. 12:59:16

Ez jo hir! Hajra MTV es grat a minosegi kozvetitesekert!:)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.06.15. 12:59:35

Nem nagyon látom a különbséget a vuvu-emberek és a mi magas kultúránk kapcsán szilveszterkor dudáló-petárdázó-üvöltöző csürhe között. Kurvára nincs semmi értelme, egyiknek sem, rohadt idegesítő, értelmetlen, bosszantó emberi viselkedés. Bónuszként cocacola feliratú fröccsöntött tölcsérek fognak úszni a tengereken világszerte. Ha ez fekete-afrikai kultúra (ezt a baromságot..) akkor a bikicsunáj a magyar kultúra.
Ne álszenteskedjünk :)

someoneelse 2010.06.15. 13:25:06

sOnik ott a pont!

és tudom...."feledkezik", még mielőtt megjegyzi vki

kenesur 2010.06.15. 13:25:16

@Alikam: Ez nem igaz. Halkan is próbáltam. Addig, amíg kijelezte az áthúzott hangszórót. No akkor érdekes módon megszűnt. Végülis igazad van: le kell némítani. És akkor aztán nem leszünk prolik.

m4ncr4ft 2010.06.15. 13:25:41

Kollegámmal kitaláltuk a tutti megoldást:
Meccs előtt a stadion minden székére tegyenek egy zacskó szotyit, vagy tökmagot. Ha rákapnak vége a vuvuzelának ,) + a sör is jobban fogy..mindenki jól jár. Elküldtük az 5letet a FIFA-nak is.

kenesur 2010.06.15. 13:25:51

@Bono: te hol élsz? egy elmegyógyintézetben? Akkor elhiszem, hogy kellemes neked az alapzaj.

kenesur 2010.06.15. 13:32:19

Na kérem szépen, annyi, hogy ma én szépen kiülök a kert helységbe a Tibivel, kibontjuk azt a szokásos 6 sört fejenként, eldumálgatunk majd, közben fél szemünk a meccsen lesz (néha össze is veszünk majd, mert én Észak Koreának szurkolok majd), másik szemünk a többi italozó jóseggű csajon. És ha ebbe megint bezavar az a mocskos zümmögés, ami miatt félóra múlva föl akarjuk borítani az asztalt, akkor az elődöntőig semmi VB-nézés nem lesz! Tartsam tiszteletben mi? A jó kurva anyátokat azt! Én költöm a pénzem a vendéglőben a szórakozásért, erre ő szabja meg hogy szórakozhatok-e? Ezt a világot! Csókolom!

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.06.15. 13:32:34

Persze nem szerencsés összehasonlítani a nálunk szokásos 1-2 estés leolvadást az itt folyamatosan hajtott monoton zümmögéssel. De joggal feltételezhető hogy nem a helyiek a fő zajforrások, elvégre ki lenne képes ezt a szart huzamosabb ideig fújni?
Na mindegy, hajrá NZ! :)

labi 2010.06.15. 13:32:54

Örüljetek neki hogy valami legalább érzelmeket vált ki. :)

Azért beszélünk ennyit erről a vuvuzeléről, mert a meccsek egyelőre szarok és unalmasak, és azon az se változtatna, ha a zümmögés helyett kultúrált európai módra "húha anyád, húha anyád" vagy "mocskos zs...k, mocskos zs...k" hallatszana a zajmikrofonban. :)

Ayin 2010.06.15. 13:38:40

Nevetsegesek vagytok. En nem rajongok a foci irant, de WBkor nezem (lany vagyok), es nem zavar egyaltalan. Csillapodjatok mar le... te ugy szurkolsz, ahogy te akarsz, es masok is, ha fujni akarjak, fujjak. Ha nem tetszik, ne nezd. Tolerancia....

fezoGT 2010.06.15. 13:52:00

Megy már a vuvupass filter, vagy csak kevesebben vannak kint? Mintha most jobban lehetne hallani a szurkolókat meg a füttyögést...

Tartós Béka 2010.06.15. 13:56:44

@Ayin: a tolerancica arról szól, hogy nem csinálom hetedíziglen azt, ami mindenki mást zavar.

Szaffi B. 2010.06.15. 13:57:57

http://www.facebook.com/search/?init=quick&q=vuvuzela&ref=ts&o=69&s=150#!/group.php?gid=134926646519966&ref=search

tintamin 2010.06.15. 13:58:08

Hajrá szlovákok! (Mégiscsak Európa, khm, Magyarország:)))

Bekapcsolták már a szűrőt? Mintha még nem. Mert ha igen, hát nem megy.

gezapeti 2010.06.15. 13:58:16

Hát, ez nem jött be, ahogy hallom.

Kármentő 2010.06.15. 13:58:36

Irgalmatlanul zavaró ez a darázs zúgás.
De szörnyű a magyar kommentátorok állandó, folyamatos dumája. Ezért a német adókon követem a meccseket.

nakiazaki 2010.06.15. 14:27:59

pedig mintha most jobb lenne kicsit. vagy már annyira várjuk a megoldást, hogy pszichésen működik a dolog :)

lucifer49 2010.06.15. 14:28:15

Eltévesztették a helyszínt! Ezek azt hiszik a sivatagba vannak és riasztják a vadakat. Szerintem az oroszlánok is vicsorogva menekülnek ettől a hangtól. Engem már nem zavar,mert kikapcsolt hanggal nézem a meccset,de azért jó lenne néha a játék hangulatát érzékelni. ....Nem értem miért nem folklór fesztivált rendeztek,miért VB-t????

Ayin 2010.06.15. 14:28:44

Tartos Beka - de errol van szo, hogy NEM zavar mindenki mast. Mindenki, aki ott ul, kifizette a horribilis arat a jegyeert most kapaszkodj meg.. ELVEZI! kulonben nem fujna. Az, hogy teged, a teve elott esetleg zavar, ne haragudj, nem szemelyeskedes, de Del-Afrikaban a kutyat nem erdekli... ha a magyar tv kitalal valamit es szuri hogy neked jobb legyen, hat hajra. De attol, hogy te nem elvezed, nem kell az orszagot es a kulturajat minositeni, mint ahogy magyarorszagot sem a verekedos, sortol buzlo focistak, akiknek tobb foguk van mint agysejtjuk, minositik. remelem.

Mrs. Jimmy Tudesky 2010.06.15. 14:29:01

@ifrance: Ha a focistákat nyilvánvalóan ennyire zavarja ez a zaj - biztos csak a németek kivételek, ha ennyi gólt tudtak Ausztráliának rúgni - akkor kérjék meg a saját szurkolóikat is, hogy ne használják a vuvuzelát, rögtön kisebb lesz a zaj. Nem hiszem, hogy a stadion minden mérkőzés alkalmával csak dél-afrikaiakkal van tele és ők fújják hosszú órákon keresztül azt a hülye trombitát. A közvetítések alkalmával egyértelműen látszik, hogy nemzetiségtől függetlenül mindenki fújja azt a sz@rt, mint egy hülye gyerek. Részvétem a játékosoknak és azoknak akik csak "szenvedő" alanyai ennek.

Mrs. Jimmy Tudesky 2010.06.15. 14:29:15

@ifrance: Ja és biztos tegnap azért x-eltek le Paraguy-val az olaszok, mert zavarta őket a vuvuzela.....és nem azért, mert olyan fejetlenség és olyan egyéni hibák voltak a védelmükben, hogy ilyet csak némely magyar meccsen látni.... Mentségükre legyen, hogy ők legalább nem a vuvuzelával indokolták a gyenge teljesítményt.

GC (törölt) 2010.06.15. 15:18:27

Én nem vettem észre hogy tesztelnének bármit is.

GiveltAway 2010.06.15. 15:18:42

A külföldről jött szurkolótáborokba kell belógatni a mikrofont és azt beadni háttérhangnak. Lehet, hogy minden káromkodás, hörgés érthető lenne, de még mindig jobb mint ez az újévi trombita.

zmrzlna 2010.06.15. 15:18:53

Vuvuzela eladó.

Made in China.

óccó!

Alikam 2010.06.15. 15:19:03

Most jut eszembe, rohadt munkanélküliek vagytok, hogy nézni tudjátok a meccset?

Six 2010.06.15. 15:19:15

@Ayin: hibás feltevés h mindenki fújja, aki a stadionban van. pár ezren vannak csak.
rengeteg körképet mutatnak a stadionból, és alig alig látni vuvuzelát, ergó alig vannak akik fújják.
engem kiborítana ha súlyos pénzek leszurkolása után nem engednének szurkolni, mert a hangom a kettővel előttem lévő sorban sem hallatszana...

Ayin 2010.06.15. 15:19:27

Nancsi irta: "Másszanak vissza a fákra, és fújják a vuvuzelájukat. "

Na tessek, igy szolt a kulturalt europai. az ilyenek olvasasa utan szegyellem, hogy az ilyen Nancsikkal egy nemzetbe, egy kulturaba tartozom (bar szerintem nem, mert az ilyennek nincs kulturaja). :((

GiveltAway 2010.06.15. 15:19:37

@Ayin: ez nem a kultúrájuk része. Ezzel az erővel a mi kultúránk része az újévi trombitálás is.

kenesur 2010.06.15. 15:21:32

@Ayin: Ayin drága vedd ki a fejed a dauer-búra alól csak 2 percre légyszi! Téged is zavarni fog!

the_line 2010.06.15. 15:42:40

Szerintem már jobb volt, bár volt némi trombitaszó, de ez elmegy, nem az a folyamatos, monoton zümmögés, és néha még a közönséget is lehetett hallani (gólhelyzetnél pl). Szóval működni látszik, bár nem tuom, lehet hogy csak azért volt más, mert kevesebb néző volt, ergo kevesebb fújta ezt a szart :)

Nancsi 2010.06.15. 15:44:38

Ayin: vándorolj ki Dél-Afrikába, nem fogsz senkinek se hiányozni...
Voltál te már életedben meccsen? Egy megye II. hangulata odaver a jelenlegi VB meccseknek, pontosan a szurkolás miatt. Mivel a szurkolók együtt élnek a játékkal, bizonyos fokig még akkor is, ha nem a csapatuk a nyerő. Ha már nem élnek együtt (mondjuk 0:4es égés hazai pályán), akkor felállnak, és hazamennek. Ez a zajkeltő eszköz megöli a szurkolást, mivel nem hallasz mást, csak monoton zúgást másfél órán keresztül. Így gyakorlatilag fel lehet kelni az elején, és otthagyni a meccset.
Egyébként lehet toleránsnak meg libisnek lenni, bár ma már nem is trendi. Az viszont tény, hogy Afrikát és az ott élő emberek színvonalát minősíti, hogy ez náluk a hangszer, meg ez a kultúra. Nem csak VB-t, de semmit se fogok megnézni, amit Afrikába visznek ezek után amíg ezt a sz.rt be nem tiltják. Remélem lesznek még ezzel így páran. És hogy ez nem számít? Remélem a tv-k se veszik meg a jogdíjakat ezentúl, az majd fájni fog a szervezőknek. Sőt remélem hogy a tv társaságok vissza fogják perelni a VBért kifizetett jogdíjak egy részét, mondjuk csak olyan arányban akik kifejezetten hangot adnak az állandó monoton zaj miatti elégedetlenségüknek.

kenesur 2010.06.15. 15:45:09

@Alikam: hahahaha! Ez mekkora! Respect!

Ayin 2010.06.15. 15:45:45

Six: senkit nem zavar. En mentem a penteki England meccsre (fajdalmas is volt). Erdekes, izgalmas, NEM ZAVARO.

GiveItaway - igen, a magyar "kultura2 resze az ujevi trombitalasnak nevezett baromsag is. nem tul kellemes, csak azoknak akik csinaljak. Akkor itt most kettos merce van?

kenesur - ilyen majomkodo hozzaszolasokra nem valaszolok erdemben.

Ayin 2010.06.15. 16:08:36

Nancsi - hat ez megint gyonyoru volt. Mar megmutattad mennyire kulturalatlan vagy, nem kell folytatni, tudjuk.

En Afrikaban elek. Neked meg halvany lila fogalmad sincs afrikarol. Buta, beszukult ember vagy aki miatt szegyellem, hogy magyar vagyok :(

kenesur 2010.06.15. 16:08:49

@Ayin: Neharagudj, tényleg bocs, ha megsértettelek, nem volt szándékomban. Csupán viccesen próbáltam utalni arra, hogy ennyi hozzászólás (nem csak itt) közül mekkora arányban vannak azok, akiket ez tényleg zavar. Ez már jelent valamit. És akkor csak M.országot vettük. Mi lehet a világ minden táján?

GiveltAway 2010.06.15. 16:18:38

@LuciFerko: könnyű elviselni a vuvuzelát futballutáló vidéki zsíroshajú rockerként :D

GiveltAway 2010.06.15. 17:01:31

@Ayin: nem, nem a magyar kultúra része az újévi trombitálás. Érdekes módon a világ minden pontján fújják a dudát.

2010.06.15. 17:03:39

@s0nik: Te agyas. Szilveszterkor petárdázó csürhe csak egyszer van, de ezt 1 hónapig kell hallgatni százmillióknak!!!! Én már megőrülök tőle!!

Miért kell ilyen baromságokat irkálni itt egyeseknek??

ElonzoMozli 2010.06.15. 23:52:59

Az alábbi (angol nyelvű) oldalon szavazatjelleggel bárki véleményt nyilváníthat arról, hogy megtiltsák-e a vuvuzelát (BAN IT) vagy hagyják-e békén azt (KEEP IT):

www.banvuvuzela.com/

Az angolul nem tudó honfitársaimnak íme a weboldal működése:

1) A "Full Name" mezőbe a szavazónak be kell írnia a teljes nevét.

2) Az "Email Address" mezőbe a szavazónak be kell írnia egy olyan érvényes email címet, amire érkező leveleket el tudja olvasni.

3) A szavazónak a "Country" legördülő menüről ki kell választania a saját országát.

4) A megfelelő gombra kattintva le kell adni a kívánt szavazatot. Piros, "BAN IT" feliratú gomb = tiltsák meg. Zöld, "KEEP IT" feliratú gomb = hagyják békén.

5) A fent megadott email címre érkezni fog egy megerősítő email, amiben van egy link. Arra a linkre kattintva jut el a rendszerbe a tényleges a szavazat.

Az email címre állítólag azért van szükségük, hogy egy ember ne szavazhasson többször (vagy legalábbis ne végtelenül sokszor - a szerk.). A megadott email címeket pedig semmi másra nem fogják használni, minthogy továbbítsák az eredményt a szervezők felé.

Szóval, aki nem fél megadni az email címét egy ilyen ismeretlen hátterű weboldalon, és nagyon utálja vagy nagyon imádja a vuvuzelát, az szavazzon (és irányítsa erre a weboldalra focikedvelő ismerőseit is). :-)

Mivel engem az eddigi kommentekben már mások által részletesen ecsetelt számos ok miatt VÉGTELENÜL IDEGESÍT ez a vuvuzelázás, én a magam részéről nyomtam egy akkora piros (BAN IT) gombot, mint ide Lacháza!!! Grrrrrrr! >:-(

(Mondjuk elég szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy ennek a szavazó weboldalnak lesz-e bármiféle hatása a további meccsek szerintem csaknem elviselhetetlen vuvuzelázására, de legalább a lelkiismeretem tiszta, hogy megpróbáltam kinyilvánítani a véleményemet.) :-)

Ayin 2010.06.16. 13:44:08

GiveITAway-nek: ez nem igaz, nem fujjak a vilag minden pontjan a dudat. A vilag nagyon nagy am, nem csak Europa letezik...

Ayin 2010.06.16. 13:44:18

Kenesur, semmi gond :)
Ahhoz mindenkinek meg van a joga, hogy zavarja/ne zavarja ot a vuvuzela. Sot, ha nem tetszik, normalis lehet annak erdekeben is kampanyolni, hogy tiltsak be. Ezzel semmi gond, nekem nem szivugyem egyik verzio sem... Azzal van gond, amikor bizonyos emberkek (lasd fentebb) olyanokat irnak, hogy "masszanak vissza a fara 'oszt' ott fujjak", meg ilyenekkel.

Es ezt sem KELL hallgatnia "szamillioknak". HA nem tetszik, ne nezd es kesz. Csak ismetelni tudom magam - senki nem kenyszerit hogy magadat gyotord (ez nem neked szol hanem altalanossagban)
Meg aki agyon dramatizalja es olyanokat irogat hogy "nem elvezem a meccseket miatta" (akkor ne nezze, nem kell kinoznia magat..) vagy "soha tobbet nem fogok meccset nezni emiatt" (dehogynem fogsz...)

:)

WonderCsabo 2010.06.20. 23:50:51

@Ayin: TE hüley vagy. Én a meccset szeretném nézni, és nem a vuvuzelát hallgatni. U.a. szitu, mint a popcorn a moziban, csak itt még egy alkalom van, nem sok.

A szűrő azért már kiszűűri.
süti beállítások módosítása